Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMoravčík, Milan
dc.contributor.authorMoravčík, Martin
dc.date.accessioned2016-09-27T07:44:45Z
dc.date.available2016-09-27T07:44:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2015, roč. 15, č. 2, s. 129-142 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/112063
dc.description.abstractThe paper is devoted dynamic effects in the track structure - the quasi-static excitation due to moving load, as the important source for the response of track components in the low frequency area (0 Hz < f < 40 Hz). The low-frequency track (the rail) response is associated with periodicity of wheel sets, bogies, and carriages of passage trains, The periodicity of track loading is determined by so called dominant frequencies f(d) at a position x of the track.cs
dc.format.extent895501 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectthe quasi-static excitationcs
dc.subjectmoving loadcs
dc.subjectthe low-frequency responsecs
dc.subjectthe influence factorcs
dc.subjectdominant frequenciescs
dc.titleTrack dynamic respose at low frequencies - dominant frequenciescs
dc.typearticlecs
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam