Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorČajka, Radim
dc.contributor.authorBurkovič, Kamil
dc.date.accessioned2016-11-01T09:31:47Z
dc.date.available2016-11-01T09:31:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/112215
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractTato disertační práce je zaměřena na analýzu konkrétních případů modelů základových konstrukcí. Je zde uveden rozbor chování modelů základových konstrukcí zatížených osamělou silou. Jedná se o rozbor výsledků výpočtů, o rozbor výsledků měření a jejich vzájemné srovnání. Výsledky měření byly získány na konkrétních modelech základových konstrukcí, výsledky výpočtů byly získány pomocí nejmodernějších výpočetních programů. Je zde zkoumáno chování modelů pilot, základové patky a sdruženého základu. Sdružený základ je tvořen deskou monoliticky spojenou s pilotou. Modely základů byly zkoumány na zařízení STAND v rámci projektu specifického průzkumu SGS SP2014/47. Měření probíhalo na konkrétních fyzických modelech v konkrétním prostředí původní základové zeminy tvořené tuhými jíly. Experimenty probíhaly v průběhu roku 2014. Jejich cílem bylo ověření vlastností základové půdy na místě zkoušek a chování různých typů základových konstrukcí pod zatížením. Modely základových konstrukcí byly provedeny z betonu třídy C16/20 a vyztuženy pruty B500B. Měřítko modelů bylo zvoleno s ohledem na kapacitu a rozměry zkušebního zařízení. Měření bylo prováděno dvou modelech pilot o průměru 0,15 m a délce 0,85 m, přičemž u jednoho modelu byl eliminován vliv únosnosti v patě piloty. Dále byly vytvořeny dva modely základových desek. Desky čtvercového půdorysu měly délku stran 0,6 m a výšku 0,2 m. Jedna z desek byla součástí sdruženého základu. Všechny konstrukce byly plynule zatěžovány nad hodnotu jejich únosností. Zatěžování probíhalo v cyklech po 5 min a 20 kN. Měření pilot bylo ukončeno, jakmile došlo k zatlačení piloty do terénu. Zatěžování desky a sdruženého základu bylo ukončeno, jakmile nebylo možno dosáhnout další úrovně tlaku v hydraulickém válci. Během zatěžování probíhalo měření zatěžovacích sil a horizontálních deformací těles a přilehlého terénu. Výsledky byly průběžně automaticky zaznamenávány. Při teoretickém rozboru chování základových konstrukcí je vždy důležité správné stanovení okrajových podmínek, ve výpočtech byly uvažovány zatěžovací stavy od vlastní tíhy konstrukcí, a bodové zatížení osamělou silou. Zatížení vstupují do výpočtu ve svých charakteristických hodnotách bez uvažování součinitelů zatížení, aby bylo možno provést porovnání s výsledky experimentálních měření. Při experimentálních měřeních byly modely zatěžovány přesnými konkrétními silami. Výpočetní modely základových konstrukcí MKP byly modelovány pomocí prutových prvků a desko-stěnových prvků. Při řešení byly aplikovány teoreticky odvozené vztahy a postupy pro řešení interakce mezi základem a podložím. Pro základovou půdu byl použit Mohr-Coulomb model, betonové základové prvky byly modelovány jako elastické se zanedbáním materiálových nelinearit. Plášťové tření bylo zadáno zvlášť, speciálním plášťovým prvkem. Výsledky výpočtů jsou prezentovány grafickou formou pro snadnější porovnání s hodnotami experimentálního měření.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis of specific cases of models of foundation constructions. It features an analysis of the behavior of models of foundation constructions loaded by solitary force. It is an analysis of results of calculations, an analysis of results of measurement and their mutual comparison. The results of the measurements were gathered on specific models of foundation constructions, the results of calculations were gained by the most modern calculation programs. The thesis examines the behavior of models of pilots, foundation base and compound foundation. The above mentioned types of foundations were examined on the STAND device within the project of specific research SGS SP2014/47. The measurement was carried out on specific physical models in specific environment of the original foundation subsoil of tough clay. The experiments were carried out during 2014. Their aim was to verify the qualities of the subsoil in the location of tests and the behavior of various types of foundation constructions under load. The models of the foundation constructions were made of concrete class C16/20 and reinforced by rods B500B. The scale of the models was chosen due to the capacity and size of the testing device. The measurement was carried out on two models of pilots with diameter of 0.15 m and length of 0.85 m, while with one model; the influence of load capacity in the pilot base was eliminated. Two more models of foundation slabs were made. The slabs of square plan had sides of 0.6 m and height of 0.2 m. One of the slabs was a part of the compound foundation. All constructions were continuously loaded beyond the value of their load capacity. The loading proceeded in cycles of 5 min and 20 kN. The measurement of the pilot was terminated as soon as the pilot was pushed into the terrain. The loading of the slab and the compound foundation was terminated as soon as it was impossible to reach a higher pressure level in the hydraulic cylinder. Measurements of loading forces and horizontal deformations of objects and the adjacent terrain were carried out during the loading. The results were continuously automatically recorded. With theoretical analysis of behavior of foundation constructions, proper setting of limit conditions is always important. The calculations considered loading conditions from the own weight of the constructions and point loading by a solitary force. The loadings enter the calculations in their characteristic values without considering coefficients of loading, to make comparing with results of experimental measurements possible. Calculation models of foundation constructions MKP were modelled by the means of rod elements and board-wall elements. The solution applied theoretically derived relations and methods for solution of interaction between the foundation and subsoil. Mohr-Coulomb model was used for the foundation soil, concrete foundation elements were modelled as elastic, neglecting the material non-linearity. The sheathing friction was entered separately by a special sheath element. The results of the calculations are presented by graphic form for easier comparison with the values of the experimental measurement.en
dc.format108 l. : il.cs
dc.format.extent6527204 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectosamělá pilotacs
dc.subjectpilotový základcs
dc.subjectzkoušení pilotcs
dc.subjectmodely pilotcs
dc.subjectSTANDcs
dc.subjectsedánícs
dc.subjectsingle pileen
dc.subjectpile foundationen
dc.subjectpile testen
dc.subjectmodel pileen
dc.subjectSTANDen
dc.subjectsettlementen
dc.titleInterakce pilotových základů s podložímcs
dc.title.alternativeInteraction of a Pile Foundations with the Subsoilen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201600130cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeCepek, Václavcs
dc.contributor.refereeTurček, Petercs
dc.contributor.refereeHalvonik, Jaroslavcs
dc.date.accepted2016-06-02
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department221 - Katedra konstrukcí
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchTeorie konstrukcícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisBUR044_FAST_P3655_3607V025_2016
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam