dc.contributor.advisor | Hudeček, Leopold | |
dc.contributor.author | Roháč, Otto | |
dc.date.accessioned | 2016-11-01T09:31:49Z | |
dc.date.available | 2016-11-01T09:31:49Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/112218 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | ABSTRAKT:
Disertační práce ve své analytické části se zabývá třemi okruhy a to:
přístupy v řešení obdobných problémů v zahraničí,
analýzou veřejné dopravy v ostravské aglomeraci,
analýzou vlečkové sítě AWT(OKD,Doprava a.s.).
Při rozvoji dopravní infrastruktury v ostravské aglomeraci byly přejímány řešení a přístupy z jiných průmyslových aglomerací. Totéž platí i ve využití těchto industriálních tratí po skončení její primární funkce. Práce si klade za dílčí cíl prověřit způsoby řešení v zahraničí, existují-li.
Zásadní změny ve struktuře průmyslu reflektují změny ve veřejné dopravě. Spolu s úvahami o využití vlečkové sítě pro veřejnou dopravu jsem si kladl otázky a analyzoval:
jaký je vývoj intenzity v dopravě,
jaké jsou dlouhodobé trendy v přepravě osob veřejnou dopravou,
jaké jsou dlouhodobé trendy v dělbě přepravní práce,
kterými směry vedou hlavní přepravní zátěže,
jak se změny v dopravě projevují a jaké jsou dopady těchto změn.
Vlastní vlečková síť je definována územně ve vazbě na přechozí požadavky průmyslu a také technickými parametry ve vazbě na rozsah investic a oprav a také důlními vlivy, kterými byla a v některých úsecích stále je síť zatížena. Pro využití vlečkové sítě ve veřejné dopravě jsem definoval technické a ekonomické parametry.
Informace získané benchmarkingem a analýzou veřejné dopravy byly využity při:
návrhu a ověření správnosti úvahy týkající se budoucího využití,
ověření proveditelnosti,
ověření ekonomických ukazatelů,
výběru vhodných kritérií pro posouzení sloučených traťových úseků,
výběru vhodných sloučených traťových úseků pro budoucí účel využití ve veřejné dopravě.
Jako zpracovatel disertační práce jsem si na počátku kladl otázku proč se hypotézou o využití vlečkové sítě ve veřejné dopravě zabývat. Nabízí se hned několik důvodů:
využití multiplikační efektu dopravní infrastruktury při rozvoji území,
rozšíření nabídky veřejné dopravy,
zamezení negativního trendu poklesu veřejné dopravy ve prospěch individuální dopravy,
zlepšení životního prostředí,
využití dopravního potencionálu vlečkové sítě pro veřejnou dopravu,
zlepšení mobility obyvatel ostravské aglomerace,
zamezení vzniku „brownfields“,
využití opravných položek určených na likvidaci na další rozvoj území.
Je zřejmé ,že se jedná o důvody celospolečenské, ale také důvody ekonomické. Při ověření hypotézy jsem vytvořil obecnou metodiku pro řešení „brownfields“ s využitím metodiky byl vytvořen model , kterým lze nalézt optimální řešení a definovat návrh opatření pro naplnění vize využití vlečkové sítě. Dále pak lze využívat model po úpravě kritérií i při řešení dalších „brownfields“ | cs |
dc.description.abstract | ABSTRACT:
In its analytical part, the present dissertation thesis deals with three issues:
approaches to solving similar problems abroad
the analysis of the public transport in Ostrava agglomeration
the analysis of AWT rail sidings network (formerly OKD, Doprava a.s.)
In the development of transport infrastructure in Ostrava agglomeration, solutions and approaches from other industrial agglomerations have been taken over by, which is also true in the use of these industrial lines after the end of its primary function. The aim of this thesis is to examine the various ways of solving some of these issues abroad, should there be any.
Fundamental changes in the structure of the industry reflect changes in public transport. Along with the considerations about the use of rail sidings network for public transport, I asked and analysed the following questions:
What is the development effort in transport?
What are the long-term trends in public passenger transport?
What are the long-term trends in the division of transport work?
Which directions does the main transport load lead to?
How do the changes in the transport manifest and what are the implications of these changes?
The rail sidings network itself is defined territorially in relation to the previous requirements of the industry as well as the technical parameters in relation to the scale of the investment, repairs and also mining influences, which was and in some areas still is burdened with. For the use of rail sidings network in public transport, I defined some technical and economic parameters.
The information obtained from benchmarking and from the analysis of public transport has been used in:
proposals and correctness verifications of the considerations relating to the future use
verification of feasibility
verification of economic indicators
the selection of appropriate criteria for the assessment of the joined track sections
the selection of appropriate merged track sections for the future purpose of the use in public transport.
As the processor of the dissertation, I initially asked myself the question why the hypothesis in the use of rail sidings network of public transport should be dealt with. There are a few reasons to it:
the use of the multiplier effect of the transport infrastructure in the development of the territory
extend the offer of public transport
the prevention of the negative downward trend in public transport in favour of private transport
the improvement of the environment
the use of the rail sidings network transport potential for public transport
to improve the mobility of the inhabitants in Ostrava agglomeration
the avoidance of "brownfields"
the use of the correction items intended for disposals on the further development of the territory.
It is obvious that these are social and economic reasons. In order to verify the hypothesis, I created a general methodology for the solution of "brownfields". By the use of the methodology a model was created by which an optimal solution and the definition of proposals of measures for achieving the vision of the use of rail sidings network can be detected.
After certain modification of the criteria, this model can be further used in other "brownfields" solutions. | en |
dc.format | 138, [54] l. : il. | cs |
dc.format.extent | 4725063 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | veřejná doprava
vlečková síť
důlní vlivy
ostravská aglomerace
brownfield - opuštěné nevyužívané území
vlakotramvaj
investiční rozhodování | cs |
dc.subject | public transport
the rail siding network
mining impacts
Ostrava agglomeration
brownfield
tram - Train
investment decision-making | en |
dc.title | Využití vlečkové sítě OKD, Doprava a.s. v Ostravsko-karvinském revíru pro veřejnou dopravu | cs |
dc.title.alternative | The Use of the Rail Siding Network OKD, Doprava plc. in Ostrava-Karvina Coalfield for Public Transport | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201600126 | cs |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Plášek, Otto | cs |
dc.contributor.referee | Ižvolt, Libor | cs |
dc.contributor.referee | Kuta, Vítězslav | cs |
dc.date.accepted | 2016-05-19 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské inženýrství a stavitelství | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | cs |
dc.identifier.thesis | ROH060_FAST_P3607_3607V012_2015 | |
dc.rights.access | openAccess | |