Show simple item record

dc.contributor.advisorŠafrata, Jiří
dc.contributor.authorSiwá, Lucie
dc.date.accessioned2016-11-02T07:33:50Z
dc.date.available2016-11-02T07:33:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/114007
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá možnosti náhrady portlandských cementů, cementy směsnými pro betony používané při dálničních stavbách. Řeší se zejména agresivní prostředí XF3 a XF4. Cement směsný obsahuje podíl strusky. Použitím tohoto cementu se snižuje produkce CO2 do ovzduší a šetříme tím životní prostředí. V teoretické části je popsaná výroba, složení a vlastnosti cementu v České republice. Dále jsou popsány hydratační reakce při tuhnutí cementu a betonu a vlastnosti latentně hydraulických příměsi. V praktické části jsou popsány zkoušky, které se prováděly na čerstvém a ztvrdlém betonu dle platných norem v ČR. Byly navrženy a namíchány čtyři betonové směsi, které se lišily druhem cementu, agresivním prostředím a pevností. Z každého betonu byly vyrobeny vzorky, které byly vystaveny daným zkouškám a následně byly navzájem porovnávány.cs
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis examines the possible substitutes of Portland cement and mixed cement for concrete used in highway constructions. It focuses on aggressive environment XF3 and XF4. Mixed cement consist slag fraction. Use of this type of cement reduces CO2 production and save the environment. The theoretical part describes production, structure and properties of cement in the Czech Republic. It further describes hydrate reactions of cement and concrete solidification and properties of latent-hydraulic dashes. The practical part describes testing of raw and indurate concrete according to test standarts in the Czech Republic. There were proposed and mixed four concrete dashes, which differed from type of cement, aggressive environment and resistence. Samples were made from each types of concrete, which were put to the tests and consequently compered with each other.en
dc.format.extent1802747 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectCementcs
dc.subjectagresivní prostředícs
dc.subjectportlandský cementcs
dc.subjectvysokopecní cement směsnýcs
dc.subjectkonzistence čerstvého betonucs
dc.subjectobsah vzduchu v čerstvém betonucs
dc.subjectpevnost v tlakucs
dc.subjecthloubka průsaku tlakovou vodoucs
dc.subjectodolnost betonu proti působení vody a chemických rozmrazovacích látekcs
dc.subjectAVAcs
dc.subjectmrazuvzdornostcs
dc.subjectCementen
dc.subjectaggressive environmenten
dc.subjectportland cementen
dc.subjectblast – fonace slag cementen
dc.subjectconsistenci of fresh concreteen
dc.subjectair void content in fresh concreteen
dc.subjectcompressive strengthen
dc.subjectdepth of penetration of water under pressureen
dc.subjectresistance of cement concrete surface to water and defrosting chemicalsen
dc.subjectAir Void Analyzeren
dc.subjectfrost resistanceen
dc.titleMožnosti náhrady portlandských cementů, cementy směsnými pro betony používané při dálničních stavbáchcs
dc.title.alternativePossible substitutes Portland cement, mixed cement for concrete used in highway constructionen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeGorgol, Tomáš
dc.date.accepted2016-05-23
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department223 - Katedra stavebních hmot a diagnostiky staveb
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStavební hmoty a diagnostika stavebcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2712cs
dc.identifier.thesisMOR0087_FAST_B3607_3647R019_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record