dc.contributor.advisor | Sojka, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Palička, David | |
dc.date.accessioned | 2016-11-02T12:11:07Z | |
dc.date.available | 2016-11-02T12:11:07Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/114419 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá analýzou ozubených kol z oceli 20MnCr5 (14221),
u kterých byly po finální operaci broušením detekovány trhliny v cementované vrstvě. Teoretická část je zaměřena na chemicko-tepelné zpracování, především na cementaci. Krátce shrnuty jsou i ostatní procesy, které se k chemicko-tepelnému zpracování řadí. Jsou zde uvedeny i různá cementační prostředí, ve kterých může probíhat cementace a způsoby tepelného zpracování po cementaci. Experimentální část se zabývá posouzením kvality cementované vrstvy ozubených kol. K analýze byly vybrány dvě série vzorků s označením Q4 a Q5, které byly podrobněji analyzovány s cílem nalézt příčinu vzniku podpovrchových trhlin v cementované vrstvě. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with analysis of gear wheels made of 20MnCr5 (14221) steel, where cracks in a carburizing layer were detected after a final process of grinding. The theoretical part is focused on a chemical and heat treatment, especially in carburizing. The other processes which belong to a chemical heat treatment are summarised briefly as well. There are also mentioned various carburizing environments in which carburizing can take place and ways of heat treatment after carburizing. The experimental part deals with the quality assessment of the carburizing layer of gear wheels. For the analysis two sample series labelled Q4 and Q5 were selected which were analyzed in detail in order to find the cause of the subsurface cracks in the carburized layer. | en |
dc.format.extent | 8383087 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Chemicko-tepelné zpracování | cs |
dc.subject | cementace | cs |
dc.subject | cementační vrstva | cs |
dc.subject | zbytkový austenit | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | ozubené kolo. | cs |
dc.subject | Chemical heat treatment | en |
dc.subject | carburizing | en |
dc.subject | carburizing layer | en |
dc.subject | retained austenite | en |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | gear wheel. | en |
dc.title | Analýza povrchových defektů na cementovaných ozubených kolech z oceli 20MnCr5 | cs |
dc.title.alternative | Analysis of surface defects on carburized gear wheels made of 20MnCr5 steel | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Příkaský, Martin | |
dc.date.accepted | 2016-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technické materiály | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | PAL0156_FMMI_N3923_3911T030_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |