Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSojka, Jaroslav
dc.contributor.authorPalička, David
dc.date.accessioned2016-11-02T12:11:07Z
dc.date.available2016-11-02T12:11:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/114419
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou ozubených kol z oceli 20MnCr5 (14221), u kterých byly po finální operaci broušením detekovány trhliny v cementované vrstvě. Teoretická část je zaměřena na chemicko-tepelné zpracování, především na cementaci. Krátce shrnuty jsou i ostatní procesy, které se k chemicko-tepelnému zpracování řadí. Jsou zde uvedeny i různá cementační prostředí, ve kterých může probíhat cementace a způsoby tepelného zpracování po cementaci. Experimentální část se zabývá posouzením kvality cementované vrstvy ozubených kol. K analýze byly vybrány dvě série vzorků s označením Q4 a Q5, které byly podrobněji analyzovány s cílem nalézt příčinu vzniku podpovrchových trhlin v cementované vrstvě.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with analysis of gear wheels made of 20MnCr5 (14221) steel, where cracks in a carburizing layer were detected after a final process of grinding. The theoretical part is focused on a chemical and heat treatment, especially in carburizing. The other processes which belong to a chemical heat treatment are summarised briefly as well. There are also mentioned various carburizing environments in which carburizing can take place and ways of heat treatment after carburizing. The experimental part deals with the quality assessment of the carburizing layer of gear wheels. For the analysis two sample series labelled Q4 and Q5 were selected which were analyzed in detail in order to find the cause of the subsurface cracks in the carburized layer.en
dc.format.extent8383087 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectChemicko-tepelné zpracovánícs
dc.subjectcementacecs
dc.subjectcementační vrstvacs
dc.subjectzbytkový austenitcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectozubené kolo.cs
dc.subjectChemical heat treatmenten
dc.subjectcarburizingen
dc.subjectcarburizing layeren
dc.subjectretained austeniteen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectgear wheel.en
dc.titleAnalýza povrchových defektů na cementovaných ozubených kolech z oceli 20MnCr5cs
dc.title.alternativeAnalysis of surface defects on carburized gear wheels made of 20MnCr5 steelen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePříkaský, Martin
dc.date.accepted2016-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrství
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchTechnické materiálycs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisPAL0156_FMMI_N3923_3911T030_2016
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam