dc.contributor.advisor | Hampl, Jiří | |
dc.contributor.author | Premus, Michael | |
dc.date.accessioned | 2016-11-02T12:11:13Z | |
dc.date.available | 2016-11-02T12:11:13Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/114437 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Brzdové kotouče (BK) a jejich schopnost brzdění je nedílnou součástí bezpečnostní výbavy dopravních prostředků. Velký vliv na jejich schopnosti má materiál, následná úprava, konstrukční řešení a způsob namáhání, ať už mechanické, tak tepelné. Nejběžnějším materiálem je šedá litina (LLG). V práci jsou výsledky porovnání chování brzdových kotoučů v závislosti na způsobu jejich tepelného zpracování. Brzdné zkoušky se provedly na speciálním brzdném stavu určeném pro testování brzdných kotoučů. Porovnávaly se standardní BK z LLG, izotermicky zušlechtěný kotouč z LLG (ADI) a kotouč z LLG popouštěný. U všech BK se porovnávaly brzdící schopnosti, míra zahřátí, mechanické opotřebení, změna struktury, ale také ekonomická hlediska. | cs |
dc.description.abstract | Brake disc (BK), and their ability braking is integral part of the safety equipment of the vehicles. Great influence on their ability to the material, subsequent treatment, design and method of stress, whether mechanical, and thermal. The most common material is gray cast iron (LLG). This work results comparing the behavior of brake disks in dependence on the method of heat treatment. Braking tests were carried out on a special braking state intended for testing of brake discs. Compared with standard BK of LLG, austempered disc of LLG (ADI) and the blade of tempered LLG. All BK compared with the braking ability, the rate of heating, mechanical wear, changes in structure, but also economic considerations. | en |
dc.format.extent | 7201840 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | litina | cs |
dc.subject | tepelné zpracování litin | cs |
dc.subject | ADI litina | cs |
dc.subject | využití litin | cs |
dc.subject | charakter litin | cs |
dc.subject | brzdové kotouče | cs |
dc.subject | měření mechanických vlastností | cs |
dc.subject | casting | en |
dc.subject | heat treatment of cast iron | en |
dc.subject | cast iron ADI | en |
dc.subject | the use of cast iron | en |
dc.subject | cast iron character | en |
dc.subject | brake discs | en |
dc.subject | measurement of mechanical properties | en |
dc.title | Technologické zkoušky litinových brzdových kotoučů | cs |
dc.title.alternative | Technological Tests of Cast Iron Brake Discs | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Odehnal, Josef | |
dc.date.accepted | 2016-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 618 - Katedra metalurgie a slévárenství | |
dc.contributor.consultant | Rušaj, Jakub | |
dc.thesis.degree-program | Metalurgické inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Slévárenské technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | PRE0014_FMMI_N2109_2109T033_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |