Show simple item record

dc.contributor.advisorHampl, Jiří
dc.contributor.authorPremus, Michael
dc.date.accessioned2016-11-02T12:11:13Z
dc.date.available2016-11-02T12:11:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/114437
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractBrzdové kotouče (BK) a jejich schopnost brzdění je nedílnou součástí bezpečnostní výbavy dopravních prostředků. Velký vliv na jejich schopnosti má materiál, následná úprava, konstrukční řešení a způsob namáhání, ať už mechanické, tak tepelné. Nejběžnějším materiálem je šedá litina (LLG). V práci jsou výsledky porovnání chování brzdových kotoučů v závislosti na způsobu jejich tepelného zpracování. Brzdné zkoušky se provedly na speciálním brzdném stavu určeném pro testování brzdných kotoučů. Porovnávaly se standardní BK z LLG, izotermicky zušlechtěný kotouč z LLG (ADI) a kotouč z LLG popouštěný. U všech BK se porovnávaly brzdící schopnosti, míra zahřátí, mechanické opotřebení, změna struktury, ale také ekonomická hlediska.cs
dc.description.abstractBrake disc (BK), and their ability braking is integral part of the safety equipment of the vehicles. Great influence on their ability to the material, subsequent treatment, design and method of stress, whether mechanical, and thermal. The most common material is gray cast iron (LLG). This work results comparing the behavior of brake disks in dependence on the method of heat treatment. Braking tests were carried out on a special braking state intended for testing of brake discs. Compared with standard BK of LLG, austempered disc of LLG (ADI) and the blade of tempered LLG. All BK compared with the braking ability, the rate of heating, mechanical wear, changes in structure, but also economic considerations.en
dc.format.extent7201840 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlitinacs
dc.subjecttepelné zpracování litincs
dc.subjectADI litinacs
dc.subjectvyužití litincs
dc.subjectcharakter litincs
dc.subjectbrzdové kotoučecs
dc.subjectměření mechanických vlastnostícs
dc.subjectcastingen
dc.subjectheat treatment of cast ironen
dc.subjectcast iron ADIen
dc.subjectthe use of cast ironen
dc.subjectcast iron characteren
dc.subjectbrake discsen
dc.subjectmeasurement of mechanical propertiesen
dc.titleTechnologické zkoušky litinových brzdových kotoučůcs
dc.title.alternativeTechnological Tests of Cast Iron Brake Discsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeOdehnal, Josef
dc.date.accepted2016-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department618 - Katedra metalurgie a slévárenství
dc.contributor.consultantRušaj, Jakub
dc.thesis.degree-programMetalurgické inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchSlévárenské technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisPRE0014_FMMI_N2109_2109T033_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record