dc.contributor.advisor | Michalík, Jiří | |
dc.contributor.author | Loseová, Adriana | |
dc.date.accessioned | 2016-11-02T12:11:19Z | |
dc.date.available | 2016-11-02T12:11:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/114459 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je komparace výpočtových metod, týkající se modelování hlukové zátěže z kolejové dopravy na identickém úseku s následným vyhodnocením naměřených hodnot.
V teoretické části diplomové práce jsou popsány základy akustiky a legislativy z oboru životního prostředí – hlukové zátěže. Dále popisuje problematiku hluku z kolejové dopravy, výpočtové metody a programy pro modelování hlukové zátěže.
V praktické části práce bylo provedeno měření hlukové zátěže z kolejové dopravy na úseku železniční trati Studénka – Jistebník a vyhodnocení naměřených dat. Následně bylo v programu LimA a SoundPLAN provedeno na identickém úseku modelování hlukové zátěže a provedeno porovnání výsledků s měřením. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis is the comparison of calculation methods regarding modeling of the noise pollution from the rail traffic on an identical stretch with subsequent evaluation of the measured values.
The theoretical part of the diploma thesis describes the basics of acoustics and legislation in the field of the environment – noise pollution. It also describes the problems of noise from the rail transport, calculation methods and programs for modeling the noise pollution.
In the practical part of the thesis the noise pollution from rail traffic on the section of railway track Studénka – Jistebník was measured and data were evaluated. Subsequently, the LimA and SoundPLAN programs were used on an identical stretch to model noise pollution and the results were compared with measurements. | en |
dc.format.extent | 6274227 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Hluk | cs |
dc.subject | kolejová doprava | cs |
dc.subject | měření hluku | cs |
dc.subject | metodiky a software pro modelování hlukové zátěže. | cs |
dc.subject | Noise | en |
dc.subject | rail traffic | en |
dc.subject | noise measurement | en |
dc.subject | methodologies and software for modeling noise pollution. | en |
dc.title | Srovnání výpočtových metodik pro modelování hlukové zátěže z kolejové dopravy | cs |
dc.title.alternative | Comparison of computational methods for modeling of noise pollution from rail traffic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Bitta, Jan | |
dc.date.accepted | 2016-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 617 - Katedra chemie | |
dc.thesis.degree-program | Procesní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Chemické a fyzikální metody zkoušení materiálu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | cs |
dc.identifier.thesis | LOS0010_FMMI_N3909_3911T008_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |