dc.contributor.advisor | Maršálek, Pavel | |
dc.contributor.author | Klemenc, Marek | |
dc.date.accessioned | 2016-11-02T13:48:34Z | |
dc.date.available | 2016-11-02T13:48:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/114963 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá matematickým modelováním nárazové zkoušky leteckého sedadla pro stanovení časového průběhu reakcí v kotevních bodech pánevního bezpečnostního pásu a jejich maximálních hodnot. Práce byla zadána na základě požadavků praxe společnosti IDEA AIR s.r.o. a její výsledky budou zohledněny při vývoji nového typu leteckých sedadel. V první části práce je provedena rešerše problematiky testování leteckých sedadel a rešerše používaných typů bezpečnostních pásů a jejich materiálů. Následující část se zabývá matematickým pozadím modelování dynamických úloh pomocí metody konečných prvků (MKP). Odvozené postupy jsou dále verifikovány na několika příkladech a implementovány v programovacím jazyce Python. Vlastní výpočetní algoritmus je v závěrečné části práce aplikován na analýzu bezpečnostního pásu a výsledky jsou srovnány se simulací úlohy v komerčním softwaru LS-DYNA. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with mathematical modeling of crash test aircraft seats. The main goal is to determine time course of the reactions in anchoring points of lap belt and their maximum values. The thesis was awarded on the basis of practical requirements of company IDEA AIR s.r.o. Results will by reflected in development of a new type aircraft seats. The first part deals with the testing of aircraft seats, types of seat belts and their materials. The next part deals with the mathematical modeling of dynamic problems using the finite element method (FEM). Derived procedures are further verified in several examples and implemented in the Python programming language. Own calculation algorithm is applied to the analysis of safety belt in the final part. Results are compared with the simulation performed in commercial software LS-DYNA. | en |
dc.format.extent | 14902849 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bezpečnostní pás | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | explicitní analýza | cs |
dc.subject | python | cs |
dc.subject | ls-dyna | cs |
dc.subject | seat belt | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | explicit analysis | en |
dc.subject | python | en |
dc.subject | ls-dyna | en |
dc.title | Analýza bezpečnostního pásu v leteckých sedadlech | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Seat Belt of Aircraft Seats | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Ferfecki, Petr | |
dc.date.accepted | 2016-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KLE0057_FS_N2301_3901T003_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |