Show simple item record

dc.contributor.advisorMaršálek, Pavel
dc.contributor.authorKlemenc, Marek
dc.date.accessioned2016-11-02T13:48:34Z
dc.date.available2016-11-02T13:48:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/114963
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá matematickým modelováním nárazové zkoušky leteckého sedadla pro stanovení časového průběhu reakcí v kotevních bodech pánevního bezpečnostního pásu a jejich maximálních hodnot. Práce byla zadána na základě požadavků praxe společnosti IDEA AIR s.r.o. a její výsledky budou zohledněny při vývoji nového typu leteckých sedadel. V první části práce je provedena rešerše problematiky testování leteckých sedadel a rešerše používaných typů bezpečnostních pásů a jejich materiálů. Následující část se zabývá matematickým pozadím modelování dynamických úloh pomocí metody konečných prvků (MKP). Odvozené postupy jsou dále verifikovány na několika příkladech a implementovány v programovacím jazyce Python. Vlastní výpočetní algoritmus je v závěrečné části práce aplikován na analýzu bezpečnostního pásu a výsledky jsou srovnány se simulací úlohy v komerčním softwaru LS-DYNA.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with mathematical modeling of crash test aircraft seats. The main goal is to determine time course of the reactions in anchoring points of lap belt and their maximum values. The thesis was awarded on the basis of practical requirements of company IDEA AIR s.r.o. Results will by reflected in development of a new type aircraft seats. The first part deals with the testing of aircraft seats, types of seat belts and their materials. The next part deals with the mathematical modeling of dynamic problems using the finite element method (FEM). Derived procedures are further verified in several examples and implemented in the Python programming language. Own calculation algorithm is applied to the analysis of safety belt in the final part. Results are compared with the simulation performed in commercial software LS-DYNA.en
dc.format.extent14902849 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbezpečnostní páscs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectexplicitní analýzacs
dc.subjectpythoncs
dc.subjectls-dynacs
dc.subjectseat belten
dc.subjectFEMen
dc.subjectexplicit analysisen
dc.subjectpythonen
dc.subjectls-dynaen
dc.titleAnalýza bezpečnostního pásu v leteckých sedadlechcs
dc.title.alternativeAnalysis of Seat Belt of Aircraft Seatsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFerfecki, Petr
dc.date.accepted2016-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechaniky
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKLE0057_FS_N2301_3901T003_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record