Show simple item record

dc.contributor.advisorFusek, Martin
dc.contributor.authorOrdelt, Jan
dc.date.accessioned2016-11-02T13:48:35Z
dc.date.available2016-11-02T13:48:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/114966
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractV diplomové práci je analyzován vliv konstrukčního vrubu na únavovou životnost. Hlavní pozornost je věnována predikci životnosti na základě MKP analýzy. V úvodní části práce je u vybraných materiálů, na základě výsledků experimentálních zkoušek z NACA, analyzován vliv maximální špičky a gradientu napětí. Z analýzy vyplývá, že k predikci životnosti je nutné dostatečně přesně stanovit jak maximální špičku, tak i gradient napětí. Další část práce se zabývá analýzou spoje potahu s podélníkem a tvorbou MKP modelu tohoto spoje. Jsou navrženy čtyři metodiky tvorby MKP modelu, z nichž je následně vybrána ta nejlepší. Tato metodika je poté odzkoušena na panelu křídla letounu EV-55 Outback. Srovnáním predikované životnosti do iniciace trhliny a života do iniciace trhliny dané experimentální zkouškou se dospělo k uspokojivé shodě.cs
dc.description.abstractIn Master thesis is analysed the influence of structural notch on fatigue of lifetime. A main attention is dedicated to prediction of lifetime on basic of FEM analysis. In introduction of this thesis is analysed the influence of maximum peak stress and stress gradient on selected material. It is on basic of results of experimental test of NACA. The analysis shows that for prediction of fatigue lifetime is necessary precise determination of maximum peak stress and stress gradient. The next part of this thesis deals with analysis of joint of skin and stringer, and with creation FEM model of these joint. There are designed four methods of creation FEM model and then is selected the best one. This method is tested on panel of wing of aircraft EV-55 Outback. By comparing prediction crack initiation lifetime and crack initiation lifetime of fatigue test is arrived at satisfactory compliance.en
dc.format.extent14946308 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectúnavacs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectvrubcs
dc.subjectspojcs
dc.subjectletadlocs
dc.subjectfatigueen
dc.subjectFEMen
dc.subjectnotchen
dc.subjectjointen
dc.subjectaircraften
dc.titleMetodika praktické analýzy vlivu vrubu na únavovou životnost pro použití na základě výsledků MKP analýzycs
dc.title.alternativeMethodology of Practical Analysis of Notch Effect on Fatigue Life for Use on Basis of Results of FEM Analysisen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePapuga, Jan
dc.date.accepted2016-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechaniky
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisORD0004_FS_N2301_3901T003_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record