dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | |
dc.contributor.author | Richlý, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2016-11-02T13:48:51Z | |
dc.date.available | 2016-11-02T13:48:51Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/115007 | |
dc.description | Import 02/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | RICHLÝ, P. Konstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidla: diplomová práce. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy, 2016, s. Vedoucí práce: Richtář, M.
Jako téma své diplomové práce jsem si vybral – Konstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidla. V této práci se zabývám návrhem přídavné dvoustupňové převodovky pro Tatru Phoenix 8x8 za účelem zvýšení přepravní účinnosti na silnici.
Práce je rozdělena na tři části. V první části seznamuji čtenáře s ozubenými koly, které mohou figurovat v převodovkách a obecně v převodech. V druhé části se zabývám jízdními charakteristikami vozidla, jeho odpory a výpočtem převodového poměru, s kterým je možné dosáhnout naší stanovené rychlosti na rovné asfaltové silnicí tedy vmax. V poslední části jsou dle vypočteného převodového poměru uzpůsobeny počty zubů a dle zatěžujícího momentu a sil jsou vypočteny pevnosti hřídelů a ozubení. | cs |
dc.description.abstract | RICHLÝ, P. Design solution of selected part of road vehicle powetrain : Thesis. Ostrava : VŠB - Technical university of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, The Institute of Transport, 2016, s. Thesis head: Richtař, M.
As the topic of my thesis I chose - Structural design of the selected drive a road vehicle. In this work I deal with the design of an additional two-stage gear for Tatra Phoenix 8x8 In order to increase the transmission efficiency of the road.
The work is divided into three parts. The first part introduces the reader with gears that may figure in the transmission and generally transfers. The second part deals with the driving characteristics of the vehicle, its resistances and calculating the ratio, which makes it possible to achieve our set speed on flat asphalt road, therefore max. . In the last section are calculated according to the ratio adapted according to the number of teeth and burdensome torques and forces are calculated strength of shafts and gears. | en |
dc.format.extent | 6098379 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | přídavná převodovka, ozubené kolo, jízdní charakteristiky. | cs |
dc.subject | The additional gear box, gear , driving characteristics | en |
dc.title | Konstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidla | cs |
dc.title.alternative | Design Solution of Selected Part of Road Vehicle Powertrain | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Szlosek, Martin | |
dc.date.accepted | 2016-10-14 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | RIC0043_FS_N2301_2301T003_20_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |