Show simple item record

dc.contributor.advisorRichtář, Michal
dc.contributor.authorRichlý, Patrik
dc.date.accessioned2016-11-02T13:48:51Z
dc.date.available2016-11-02T13:48:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/115007
dc.descriptionImport 02/11/2016cs
dc.description.abstractRICHLÝ, P. Konstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidla: diplomová práce. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy, 2016, s. Vedoucí práce: Richtář, M. Jako téma své diplomové práce jsem si vybral – Konstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidla. V této práci se zabývám návrhem přídavné dvoustupňové převodovky pro Tatru Phoenix 8x8 za účelem zvýšení přepravní účinnosti na silnici. Práce je rozdělena na tři části. V první části seznamuji čtenáře s ozubenými koly, které mohou figurovat v převodovkách a obecně v převodech. V druhé části se zabývám jízdními charakteristikami vozidla, jeho odpory a výpočtem převodového poměru, s kterým je možné dosáhnout naší stanovené rychlosti na rovné asfaltové silnicí tedy vmax. V poslední části jsou dle vypočteného převodového poměru uzpůsobeny počty zubů a dle zatěžujícího momentu a sil jsou vypočteny pevnosti hřídelů a ozubení.cs
dc.description.abstractRICHLÝ, P. Design solution of selected part of road vehicle powetrain : Thesis. Ostrava : VŠB - Technical university of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, The Institute of Transport, 2016, s. Thesis head: Richtař, M. As the topic of my thesis I chose - Structural design of the selected drive a road vehicle. In this work I deal with the design of an additional two-stage gear for Tatra Phoenix 8x8 In order to increase the transmission efficiency of the road. The work is divided into three parts. The first part introduces the reader with gears that may figure in the transmission and generally transfers. The second part deals with the driving characteristics of the vehicle, its resistances and calculating the ratio, which makes it possible to achieve our set speed on flat asphalt road, therefore max. . In the last section are calculated according to the ratio adapted according to the number of teeth and burdensome torques and forces are calculated strength of shafts and gears.en
dc.format.extent6098379 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpřídavná převodovka, ozubené kolo, jízdní charakteristiky.cs
dc.subjectThe additional gear box, gear , driving characteristicsen
dc.titleKonstrukční řešení vybrané části pohonu silničního vozidlacs
dc.title.alternativeDesign Solution of Selected Part of Road Vehicle Powertrainen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSzlosek, Martin
dc.date.accepted2016-10-14
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravy
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisRIC0043_FS_N2301_2301T003_20_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record