Show simple item record

dc.contributor.advisorDvorský, Jiří
dc.contributor.authorJežík, Miroslav
dc.date.accessioned2016-11-03T07:33:46Z
dc.date.available2016-11-03T07:33:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/115891
dc.descriptionImport 03/11/2016cs
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou teorie her a implementací umělých inteligencí s aplikací strategií za účelem zlepšení schopnosti provádět tahy. Zvolená modelová hra je Dáma pro tři hráče. Jednotlivé strategie jsou nejprve rozebrány z pohledu teorie her a jsou také definovány všechny potřebné vzorce ke správné funkci těchto strategií. Následně jsou implementovány algoritmy k výpočtu tahů umělé inteligence za pomocí klasického algoritmu, který prohledává celý stavový prostor a jako druhý je implementován genetický algoritmus. Algoritmy a strategie jsou na závěr srovnávány z pohledu úspěšnosti v simulovaných partiích a také z pohledu rychlosti výpočtů.cs
dc.description.abstractMaster’s thesis is focused on game theory and implementation of artificial intelligences, together with application of strategies, that are supposed to improve ability of those artificial intelligences to make proper turns in games. Game, that was chosen here is Checkers for three players. All strategies are first described from perspective of game theory and after there were defined all required formulas, that provide proper functionality of these strategies. There are also two algorithms for calculations of turns implemented. First is standard algorithm, that calculates turns after searching through whole tree of turn sequences and second is genetic algorithm. All these algorithms and strategies are afterwards compared from perspective of success in simulated games and aswell from perspective of speed, in which those turns were calculated.en
dc.format.extent1665486 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectGenetický algoritmus, umělá inteligence, strategie, teorie her, partie, herní kámen, simulace, kooperace, preference, výplatacs
dc.subjectGenetic algorithm, artificial intelligence, strategy, game theory, game, game piece, simulation, cooperation, preference, payoffen
dc.titleAplikace teorie her v deskových hráchcs
dc.title.alternativeApplication of Game Theory in Board Gamesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeDráždilová, Pavla
dc.date.accepted2016-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatiky
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisJEZ0035_FEI_N2647_2612T025_2016
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record