dc.contributor.advisor | Dvorský, Jiří | |
dc.contributor.author | Ježík, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2016-11-03T07:33:46Z | |
dc.date.available | 2016-11-03T07:33:46Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/115891 | |
dc.description | Import 03/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou teorie her a implementací umělých inteligencí s aplikací strategií za účelem zlepšení schopnosti provádět tahy. Zvolená modelová hra je Dáma pro tři hráče. Jednotlivé strategie jsou nejprve rozebrány z pohledu teorie her a jsou také definovány všechny potřebné vzorce ke správné funkci těchto strategií. Následně jsou implementovány algoritmy k výpočtu tahů umělé inteligence za pomocí klasického algoritmu, který prohledává celý stavový prostor a jako druhý je implementován genetický algoritmus. Algoritmy a strategie jsou na závěr srovnávány z pohledu úspěšnosti v simulovaných partiích a také z pohledu rychlosti výpočtů. | cs |
dc.description.abstract | Master’s thesis is focused on game theory and implementation of artificial intelligences, together with application of strategies, that are supposed to improve ability of those artificial intelligences to make proper turns in games. Game, that was chosen here is Checkers for three players. All strategies are first described from perspective of game theory and after there were defined all required formulas, that provide proper functionality of these strategies. There are also two algorithms for calculations of turns implemented. First is standard algorithm, that calculates
turns after searching through whole tree of turn sequences and second is genetic algorithm. All these algorithms and strategies are afterwards compared from perspective of success in simulated games and aswell from perspective of speed, in which those turns were calculated. | en |
dc.format.extent | 1665486 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Genetický algoritmus, umělá inteligence, strategie, teorie her, partie, herní kámen,
simulace, kooperace, preference, výplata | cs |
dc.subject | Genetic algorithm, artificial intelligence, strategy, game theory, game, game piece,
simulation, cooperation, preference, payoff | en |
dc.title | Aplikace teorie her v deskových hrách | cs |
dc.title.alternative | Application of Game Theory in Board Games | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dráždilová, Pavla | |
dc.date.accepted | 2016-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | JEZ0035_FEI_N2647_2612T025_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |