dc.contributor.advisor | Peter, Lukáš | |
dc.contributor.author | Janošcová, Bára | |
dc.date.accessioned | 2016-11-03T07:49:37Z | |
dc.date.available | 2016-11-03T07:49:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | OSD002 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/116261 | |
dc.description | Import 03/11/2016 | cs |
dc.description.abstract | Cílem této práce je vytvoření interaktivní aplikace s využitím očních pohybů pro její ovládání.
Pro realizaci byla použita metoda elektrookulografie, která využívá elektrických potenciálů očí.
Sestrojený elektrookulograf, jehož základním prvkem je přístrojový zesilovač, tvoří výchozí,
hardwarovou část práce. Vlastní prací je pak algoritmus vytvořený v programovacím prostředí
LabVIEW představující hru „SNAKE“s, jenž vyhodnocuje směry pohybu očí. Hra je prezentována
grafickým uživatelským rozhraním, které obsahuje herní pole, indikátory pro určení směru pohybu
hada a také grafy pro znázornění průběhu snímaného signálu. Propojením softwarové a hardwarové
části, které je zajištěno pomocí zařízení NI ELVIS II, došlo k vytvoření funkční interaktivní aplikace
s ovládáním prostřednictvím očních pohybů. | cs |
dc.description.abstract | This thesis objective was to create an interactive application controlled by the eye movement.
The application was developed using the Electro-oculography method which is exploiting
the electrical potentials of the eyes. The initial hardware part of the work is an assembled
Electrooculograph with its main component being a device amplifier. The authentic work
is an algorithm created in the LabVIEW programming environment designing a game called
“SNAKE” which analyses the eye motion. The game is introduced in a graphic user interface which
includes the game environment, movement indicators to determine the snake directions, and graphs
to show the recorded signals. A functional interactive application controlled via the eye movement
was created by combining the software and the hardware parts using the NI ELVIS II device. | en |
dc.format.extent | 8830579 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Elektrookulografie | cs |
dc.subject | EOG | cs |
dc.subject | interaktivní aplikace | cs |
dc.subject | LabVIEW | cs |
dc.subject | hra | cs |
dc.subject | Electrooculography | en |
dc.subject | EOG | en |
dc.subject | interactive application | en |
dc.subject | LabVIEW | en |
dc.subject | game | en |
dc.title | Interaktivní aplikace ovládaná pohybem očí | cs |
dc.title.alternative | Interactive Application Controlled by Movement of Eyes | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pavelková, Alena | |
dc.date.accepted | 2016-06-02 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Biomedicínský technik | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | JAN0463_FEI_B2649_3901R039_2016 | |
dc.rights.access | openAccess | |