Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJanovská, Kamila
dc.contributor.authorGajda, Jakub
dc.date.accessioned2016-12-13T12:09:14Z
dc.date.available2016-12-13T12:09:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/116547
dc.descriptionImport 13/01/2017cs
dc.description.abstractS neustálým vývojem tržního prostředí se mění nejen podnikatelské podmínky, ve kterých se každý podnik pohybuje, ale mění se i požadavky na hodnocení parametrů podniku a mění se i význam samotných hodnocených parametrů. V současném globalizovaném podnikatelském prostředí je již překonán původní základní cíl podniku a to maximalizace zisku. Pozornost manažerů je zaměřena na maximalizaci a růst hodnoty podniku, neboť právě hodnota podniku, která jako jediná vyžaduje k měření výkonnosti podniku komplexní informace, se ukazuje jako výhodné měřítko výkonnosti firmy. Maximalizace hodnoty tedy znamená, že vedení společnosti musí usilovat o co největší přínos pro vlastníky v podobě rostoucí hodnoty jejich vlastnického podílu. Tato disertační práce je orientována na návrh a ověření matematického modelu stanovení hodnoty podniku v každém okamžiku plánovacího, řídícího, resp. rozhodovacího procesu. Hlavní cíl je definován takto: „Navrhnout a ověřit model stanovení hodnoty podniku na bázi metody DCF s využitím principů strukturální analýzy pro objektivní vyhodnocení vlivu faktorů, působících na změnu nákladového potenciálu v nejbližším okolí firmy.“ Vedlejším cílem je verifikace modelu a jeho aplikace v průmyslové praxi a následně vytvoření podmínek pro zpracování studijní opory pro řešený tematický okruh a její využití v edukační činnosti. Navržený komplexní ekonomicko-matematický model je v práci testován na relevantním souboru dat praktického rozsahu z oblasti hutnictví. Výsledky verifikace plně prokazují funkčnost modelu a jeho vhodnost pro široké uplatnění v hospodářské praxi podniků. Práce představuje přínos pro rozvoj teorie hodnotového řízení a zároveň naznačuje možnosti implementace jeho principů při řešení problémů praktického rozsahu.cs
dc.description.abstractWith the continuous development of the market environment it is not only changing business conditions, but changes the requirements for evaluation the company and changes the importance of actual evaluated parameters. In today's globalized business environment is already surpassed the original basic goal of enterprise "maximalize the profit".Managers attention is focused on maximizing the value and growth of the company, since it is the value of the company, wich the only one required to measure business performance comprehensive information, it seems it is good measure of company performance. Maximizing value means that the company's management must strive for the greatest benefit for the owners in the form of increasing value of their ownership. This dissertation is focused on the creating and verification the mathematical model determining the value of the company at any time of the planning, management, respectively at decision-making process. The main goal is defined as follows: "Propose and verify the model determining the enterprise value based on DCF method using the principles of structural analysis to objectively evaluate the impact of factors affecting the changes in cost potential in the nearest of the company.The secondary goal is model verification and its use in practice and after that defining the conditions for creating learning support for its thematic area and its use in the educational activity. This comprehensive economic-mathematical the model was at work tested on the relevant data from the company at field of metallurgy. The results of verification fully demonstrate the functionality of the model and its suitability for a wide application in economic practice. The benefit of work is development of the theory of value management, and also suggests the possibility of implementation its principles in solving practical problems at this field.en
dc.format141 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent3909470 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthodnotové řízenícs
dc.subjectstrukturní analýzacs
dc.subjecthodnota firmycs
dc.subjectvalue managementen
dc.subjectstructural analysisen
dc.subjectcompany valueen
dc.titleDynamický model pro stanovení tržní hodnoty společnosti v průmyslovém sektorucs
dc.title.alternativeThe dynamic model for determining the value of enterprise at industryen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201600592cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeCehlár, Michalcs
dc.contributor.refereeVilamová, Šárkacs
dc.contributor.refereeChuchro, Jiřícs
dc.date.accepted2016-11-15
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department634 - Katedra ekonomiky a managementu v metalurgii
dc.thesis.degree-programŘízení průmyslových systémůcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisGAJ062_FMMI_P3925_2016
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam