Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorKrejsa, Jan
dc.contributor.authorSýkora, Miroslav
dc.date.accessioned2017-03-20T09:23:11Z
dc.date.available2017-03-20T09:23:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2016, roč. 16, č. 2, s. 95-100 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/116959
dc.description.abstractThe service life of bridges is significantly affected by fatigue of used material induced by heavy vehicles. Therefore, precise determination of the vehicle weight is of crucial importance for the calculation of fatigue damage and the prediction of the bridge serviceability. This paper investigates accuracy of the determination of fatigue depending on the length of traffic flow recording. The presented data were obtained from the measurements carried out on a bridge of the Prague Highway Ring. The analysis reveals that the optimal length of traffic recording is about 30 days.cs
dc.format.extent287318 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.relation.urihttps://www.degruyter.com/downloadpdf/j/tvsb.2016.16.issue-2/tvsb-2016-0019/tvsb-2016-0019.pdfcs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlength of recordingcs
dc.subjectfatiguecs
dc.subjectheavy trafficcs
dc.subjecttraffic flowcs
dc.subjectPalmgren-Miner rulecs
dc.titleEffect of the length of traffic flow records on the estimate of a bridge service lifecs
dc.typearticlecs
dc.identifier.doi10.1515/tvsb-2016-0019
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam