Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMíka, Jiří
dc.contributor.authorBalco, Mário
dc.date.accessioned2017-05-12T10:17:02Z
dc.date.available2017-05-12T10:17:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117049
dc.description.abstractTato práce se věnuje možnosti využití pyrolýzních plynů z vybraných materiálů pro pohon pístového spalovacího motoru kogenerační jednotky. V první části práce jsou uvedeny hodnoty chemického složení a nejpodstatnějších nežádoucích sloučenin síry, chloru a dusíku v uvažovaných pyrolýzních plynech. Rovněž jsou uvedeny změřené a doplněné hodnoty dehtů vyskytujících se v jednotlivých plynech. Na základě toho jsou popsány technologie pro odstraňování těchto nežádoucích látek s finálním návrhem optimální čistící tratě pro pyrolýzní plyny. Dále jsou pro pyrolýzní plyny výpočtem určovány důležité fyzikálně – chemické a spalovací vlastnosti pro získání bližších představ o těchto plynech ve srovnání se zemním plynem, jako jednoho z nejvíce využívaných plynných paliv. Tyto vlastnosti poskytují bližší informace o omezujících a limitních parametrech pro použití pyrolýzních plynů ve spalovacím motoru. Poslední část práce je zaměřena na výpočet idealizovaného tepelného oběhu motoru, základních charakteristik a výkonových parametrů oběhu, spotřeb pyrolýzních plynů a dalších srovnávacích ukazatelů pracovního oběhu.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the possibility of using the pyrolysis gases from selected materials for driving the internal combustion engine of cogeneration unit. The first part of this work includes the chemical composition and the most significant unwanted sulfur, chlorine and nitrogen compounds in the considered pyrolysis gases. Also the measured and supplemented values of tars occurring in various gases are listed. On the basis of these gases are described technologies for the removal of undesirable substances with the final draft of optimal cleaning line for the pyrolysis gases. Than, are for pyrolysis gases determined by calculating the important physical - chemical and combustion properties to obtain more detailed ideas about these gases compared with natural gas, as one of the most used gaseous fuels. These features provide more information about restricting and limiting parameters for the use of pyrolysis gases in the combustion engine. The last part of this work is focused on the calculation of the idealized thermal cycle of the engine, the essential characteristics and performance parameters of cycle, consumption of the pyrolysis gases and other comparative indicators of the working cycle.en
dc.format159 l. : il. + 1 CD-Rcs
dc.format.extent5753351 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpyrolýzní plyncs
dc.subjectspalovací motorcs
dc.subjectpracovní oběhcs
dc.subjectpyrolysis gasen
dc.subjectcombustion engineen
dc.subjectworking cycleen
dc.titleKogenerace energie s pístovými spalovacími motorycs
dc.title.alternativeCogeneration of energy with piston combustion enginesen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201700719cs
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových pracícs
dc.contributor.refereeOchodek, Tadeášcs
dc.contributor.refereeTrnka, Josefcs
dc.contributor.refereeBárta, Daliborcs
dc.date.accepted2017-04-21
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department361 - Katedra energetiky
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchEnergetické stroje a zařízenícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisBAL0029_FS_P2346_2302V006_2016
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam