Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDorda, Michal
dc.contributor.authorMatoušek, Radek
dc.date.accessioned2017-08-23T08:47:44Z
dc.date.available2017-08-23T08:47:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117298
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá modelováním vzletového a přistávacího manévru pomocí modelů hromadné obsluhy. První část se zaměřuje na popis vzletu a přistání a faktorů, které ho ovlivňují. Následně jsou popsány časové rozestupy mezi letouny, vzorce a teorie pro statistické zpracování souboru. Ty jsou poté použity pro modelování. Další část práce se věnuje popisu letiště Leoše Janáčka, na kterém byla naměřena data a stanoveny přesné doby vzletu a přistání. Tato data jsou statisticky analyzována a použita v modelech systému hromadné obsluhy. Na základě modelování nashromážděných statisticky zpracovaných dat je stanovena maximální teoretická kapacita vzletové a přistávací dráhy a další provozní charakteristiky daných modelů.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the modeling of take-off and landing maneuvers using models of queueing theory. The first part focuses on the description of take-off and landing and the factors affecting the processes. After that the limits of the spacing between planes, formulas and theory used for data processing are described. Listed statistical methods are further applied to modeling. Part of the bachelor thesis deals with the description of Leoš Janáček airport, where the data were measured and where the exact times of take-off and landing were determined. These data are statistically analyzed and used in the queueing theory models. Based on the modeling of the gathered statistically processed data, the maximum theoretical capacity of the runway and the other operational characteristics of the given models are determined.en
dc.format.extent2815271 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmodelovánícs
dc.subjectteorie hromadné obsluhycs
dc.subjectvzletcs
dc.subjectpřistánícs
dc.subjectmodelingen
dc.subjectqueueing theoryen
dc.subjecttake-offen
dc.subjectlandingen
dc.titleModelování zadaného leteckého procesucs
dc.title.alternativeSelected Aircraft Process Modellingen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeGraf, Vojtěch
dc.date.accepted2017-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravy
dc.thesis.degree-programTechnologie letecké dopravycs
dc.thesis.degree-branchTechnologie letecké dopravycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisMAT0287_FS_B3712_3708R036_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam