dc.contributor.advisor | Dorda, Michal | |
dc.contributor.author | Matoušek, Radek | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T08:47:44Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T08:47:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117298 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá modelováním vzletového a přistávacího manévru pomocí modelů hromadné obsluhy. První část se zaměřuje na popis vzletu
a přistání a faktorů, které ho ovlivňují. Následně jsou popsány časové rozestupy
mezi letouny, vzorce a teorie pro statistické zpracování souboru. Ty jsou poté použity
pro modelování. Další část práce se věnuje popisu letiště Leoše Janáčka, na kterém byla naměřena data a stanoveny přesné doby vzletu a přistání. Tato data jsou statisticky analyzována a použita v modelech systému hromadné obsluhy. Na základě modelování nashromážděných statisticky zpracovaných dat je stanovena maximální teoretická kapacita vzletové a přistávací dráhy a další provozní charakteristiky daných modelů. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the modeling of take-off and landing maneuvers using models of queueing theory. The first part focuses on the description of take-off
and landing and the factors affecting the processes. After that the limits of the spacing between planes, formulas and theory used for data processing are described. Listed statistical methods are further applied to modeling. Part of the bachelor thesis deals
with the description of Leoš Janáček airport, where the data were measured
and where the exact times of take-off and landing were determined. These data are statistically analyzed and used in the queueing theory models. Based on the modeling
of the gathered statistically processed data, the maximum theoretical capacity
of the runway and the other operational characteristics of the given models are determined. | en |
dc.format.extent | 2815271 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | modelování | cs |
dc.subject | teorie hromadné obsluhy | cs |
dc.subject | vzlet | cs |
dc.subject | přistání | cs |
dc.subject | modeling | en |
dc.subject | queueing theory | en |
dc.subject | take-off | en |
dc.subject | landing | en |
dc.title | Modelování zadaného leteckého procesu | cs |
dc.title.alternative | Selected Aircraft Process Modelling | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Graf, Vojtěch | |
dc.date.accepted | 2017-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | MAT0287_FS_B3712_3708R036_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |