dc.contributor.advisor | Kadlec, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Janák, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T08:47:45Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T08:47:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117300 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je výpočet prostupu tepla celého vozu z důvodu tepelných ztrát. Provést kontrolu klimatizačních jednotek i vytápěcího zařízeni a navrhnout úpravy těchto zařízeni.
V praktické části je vypočítán prostup tepla celého vozu při jízdě kolejového vozidla v oddíle druhé třídy včetně kabiny strojvedoucího. Výpočtová část je realizovaná pro vytápění v zimním období. K určení tepelných ztrát bylo zapotřebí určit součinitel prostupu tepla rovinnou stěnou. Také bylo nutné určit potřebný výkon vytápěcích zařízeni.
V teoretické části bakalářské práce je provedena studie klimatizačních agregátu a topného zařízeni. Popsal jsem princip vytápění a chlazení u této motorové jednotky. Práce také obsahuje vytápění a chlazení u jiných železničních kolejových vozidel.
Celkové hodnoty tepelných ztrát při jízdě motorové jednotky: oddíl pro cestující 6675,43 W, nástupní prostor 1142,11 W a kabina strojvedoucího 949,83 W. Hodnoty potřebného výkonu vytápění pak vycházejí: oddíl druhé třídy 21 885,66 W, nástupní prostor 1245,66 W a služební oddíl strojvedoucího 1815,17 W. Výkon vytápěcí zařízeni je tepelně předimenzovaný, protože v zimním období se využívá k vytápění teplovodní agregát s výkonem 35 kW a proud teplého vzduchu z klimatizačních jednotek.
Tento typ kolejového vozidla provozují České dráhy na regionálních spojích pro osobní dopravu. Motorové jednotky jsou vyráběny polskou železniční strojírnou Pesa ze sídlem v Bydgoszcz. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor thesis is the calculation of heat transmission of the whole car due to thermal losses. Check out the air conditioning unit and the heating system and suggest modifications to these devices.
In the practical part the heat dissipation of the whole car is calculated when driving a rail vehicle in the second class including the driver's cab.
The calculation part is implemented for heating in the winter. To define heat losses it was necessary to determine coefficient of penetration by the planar wall. It was also necessary to define the required performance of heating systems.
In the theoretical part of the bachelor thesis a study of air conditioning units is carried out and heating equipment. I described the principle of heating and cooling for this engine unit. The work also includes heating and cooling for other railway rolling stock.
Total heat loss values while driving the engine unit: passenger compartment 6675,43 W, entrance space 1142,11 W and the driver's cab 949,83 W.
Therefore, the values of the required heating output are: second class section 21 885, 66 W, entrance space 1245, 66 W and driver's office space 1815,17 W. Performance of heating systems is thermally oversized, because in winter time a hot water aggregate is used for heating
with a power of 35 kW. And the hot air flow from air conditioning units.
This type of vehicle is operated by Czech Railways on regional connections for passenger transport. The power units are produced by the Polish Pesa engineering plant based in Bydgoszcz. | en |
dc.format.extent | 3120952 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Klimatizační jednotky | cs |
dc.subject | topný agregát | cs |
dc.subject | chlazení | cs |
dc.subject | vytápění | cs |
dc.subject | prostup tepla | cs |
dc.subject | tepelné ztráty | cs |
dc.subject | potřebný výkon topících zařízeni | cs |
dc.subject | Air conditioning units | en |
dc.subject | heating unit | en |
dc.subject | cooling | en |
dc.subject | heating | en |
dc.subject | heat transfer | en |
dc.subject | heat losses | en |
dc.subject | the required power of the heating unit | en |
dc.title | Návrh vytápění klimatizované vlakové motorové jednotky řady 844 | cs |
dc.title.alternative | Design of Heating for the Air-Conditioned Train Motor Unit of Type series 844th | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kielar, Jan | |
dc.date.accepted | 2017-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 361 - Katedra energetiky | |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Provoz energetických zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | JAN0365_FS_B2341_3907R009_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |