Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSiostrzonek, René
dc.contributor.authorRentka, Tomáš
dc.date.accessioned2017-08-23T09:09:40Z
dc.date.available2017-08-23T09:09:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117457
dc.description.abstractRentka, T.: Vliv teploty na vlastnosti nátěrového systému kolejových vozidel, Katedra mechanické technologie, Fakulta strojní, VŠB – technická univerzita Ostrava, 2017, počet stran 92 s. Vedoucí diplomové práce: Ing. René Siostrzonek, Ph.D. V diplomové práci se zabývám studiem vlivu teploty na vlastnosti nátěrového systému kolejových vozidel. V teoretické části rozebírám problematiku povrchových úprav kolejových vozidel, kde popisuji nejčastěji používané materiály, jejich volbu a materiálové vlastnosti. Dále předúpravou povrchu, kde rozepisuji nejčastěji používané tryskání korundem, ocelovou drtí a v minulosti používané tryskání ocelovými kuličkami a křemičitým písky, které je již zakázané a nesmí se provádět. V třetí kapitole popisuji organické nátěrové systémy, uvádím základní složky a typy nátěrů, a některé způsoby nanášení nátěrových hmot. V experimentální části je popsán vstupní materiál a jeho rozdělení z pohledu předúpravy. Vytvoření nátěrového systému bylo rozdílné, kdy na jedné polovině vzorku byl použit tmel a na druhé polovině nikoliv. Úkolem bylo zjistit, jak se chová nátěrový systém za různých teplot, a jeho odolnost v závislosti na předúpravě povrchu a skladbě nátěrového systému. Pro vytvoření pokusů byla stanovena vhodná metodika experimentálních prací. Veškeré výsledky byly zaznamenány jednotlivě porovnány a hodnoceny.cs
dc.description.abstractRentka T.: Effect of Temperature on the Coating System Properties of the Rail Vehicles. Department of mechanical technology, Faculty of Mechanical Engineering, VŠB - Technical University of Ostrava,2017, Pages 92s. Manager of diploma thesis: Ing. René Siostrzonek, Ph.D. In diploma thesis, I deal with temperature effect on the coating system properties of the rail vehicles. In first chapter I consider of problems surface treatment of the rail vehicles. I describe most often used materials, their selections and material properties. Further I deal with pretreatment, where i describe most often used corundum blasting, steel grid blasting and in the past used steel shot and sand blasting. Steel shot blasting and sand blasting are forbidden. In third chapter i describe organic coating systems, basic ingredients and kind of coatings and some ways of depositions of coating systems. In experimental part is described input material and his splitting from view of pretreatment. Creating of coated systems was different, in one half of sample was used putty and in second half without putty. Aim was find out, how coating system reacts in different temperatures, and his durability in relation on surface pretreatment and compound of coating system. For creating test was defined suitable methodic of experimental work. All results was recorded, compared and evaluated.en
dc.format.extent5182248 bytes
dc.format.mimetypeapplication/force-download
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPředúprava povrchucs
dc.subjectVlivu teplotycs
dc.subjectOrganické nátěrové systémycs
dc.subjectOdolnost nátěrového systémucs
dc.subjectSurface pretreatmenten
dc.subjectTemperature effecten
dc.subjectOrganic coating systemsen
dc.subjectResistant coating systemen
dc.titleVliv teploty na vlastnosti nátěrového systému kolejových vozidelcs
dc.title.alternativeEffect of Temperature on the Coating System Properties of the Rail Vehiclesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSvobodová, Kamila
dc.date.accepted2017-06-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologie
dc.contributor.consultantHolaň, Jaromír
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisREN0010_FS_N2301_2303T002_20_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam