dc.contributor.advisor | Šofer, Michal | |
dc.contributor.author | Šmach, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:09:53Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:09:53Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117497 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se věnuje teoretickým rozborem vzniku a šíření trhlin se zaměřením na problematiku kontaktní únavy, teoretickým rozborem zkušebních zařízení používaných k realizaci zkoušek opotřebení a kontaktní únavy, praktická část se věnuje realizaci zkoušek opotřebení pro zvolené materiály včetně návrhu metodiky zkoušení. Samotné zkoušky odolnosti proti opotřebení byly realizovány ve spolupráci s firmou Bonatrans Group a.s. se sídlem v Bohumíně na zkušebním stroji typu twin-disk, dodaném firmou INOVA. Navrhovaná metodika pro zkoušky odolnosti proti opotřebení se snaží zohledňovat nejen parametry samotného testu (maximální kontaktní tlak, prokluz), nýbrž i vlastnosti materiálů, které jsou podrobeny samotné zkoušce a geometrii vzorků. | cs |
dc.description.abstract | Submitted Master's thesis deals with theoretical analysis of initiation and propagation of cracks focusing on contact fatigue, overview of test rigs, used for the purposes of realization of contact fatigue and wear resistance tests. The practical part deals with realization of wear resistance tests for selected materials including the proposal of the testing methodology. The wear resistance tests were realized with cooperation of Bonatrans Group Inc. based in Bohumín. The wear resistance tests were performed on twin-disc test rig, manufactured by INOVA company. Proposed testing methodology takes into account not only the parameters of the test in itself (maximum Herty contact pressure, slip), but also the material properties of tested specimen and their geometry. | en |
dc.format.extent | 4489887 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | twin-disk test | cs |
dc.subject | odolnost proti opotřebení | cs |
dc.subject | twin-disc test | en |
dc.subject | wear resistance | en |
dc.title | Návrh metodiky zkoušek odolnosti proti opotřebení pro vybrané materiály železničních kol | cs |
dc.title.alternative | Proposal of Methodology in Testing Wear Resistance for Selected Railway Wheel Materials | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Ferfecki, Petr | |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | SMA0022_FS_N2301_3901T003_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |