Show simple item record

dc.contributor.advisorFamfulík, Jan
dc.contributor.authorŘehák, Radek
dc.date.accessioned2017-08-23T09:10:13Z
dc.date.available2017-08-23T09:10:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117551
dc.description.abstractCílem práce je posoudit s využitím stochastických modelů spolehlivosti dosaženou provozní spolehlivost vybraných konstrukčních skupin tramvaje. S využitím dat o spolehlivosti predikovat náklady LCC. V teoretické části je nejprve popsána konstrukce trakčního podvozku tramvaje INEKON 2001 TRIO. Trakční podvozek je rozdělen do pěti konstrukčních celků. Dále jsou popsány systémy preventivní údržby a základní stochastické metody určené k posouzení spolehlivosti. V praktické části je nejprve odhad parametrů rozdělení pravděpodobnosti s použitím profesionálního softwaru WEIBULL++. Po odhadech parametrů následuje simulace životního cyklu trakčního podvozku po dobu 30 let (tj. 1 800 000 Km) s využitím stromu poruch v softwaru BLOCKSIM. Spolehlivost podvozků je posuzovaná podle hodnoty pohotovosti. V poslední části jsou na základě informaci provozovatele a odborného odhadu vyčíslený predikované náklady LCC.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to assess the operational reliability of selected assemblies of the trams by using stochastic models of reliability achieved. With the use of reliability figures to predict LCC costs. In the theoretical part is at first described design of the traction bogie of tram INEKON 2001 TRIO. Traction bogie is divided into five assemblies. Further disclosed are systems preventive maintenance and basic stochastic methods designed to assess the reliability. In the practical part are first estimate of the probability distribution parameters using professional software WEIBULL ++. After estimating the parameters followed by simulation life cycle traction bogie for 30 years (ie. 1,8 million kilometres) with using a fault tree in the software BLOCKSIM. Reliability bogies are assessed according to the value of availability. In the last part are on based information of operator and professional estimate quantified predicted LCC costs.en
dc.format.extent5079931 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspolehlivostcs
dc.subjectstochastické metodycs
dc.subjectLCC, pohotovost, predikcecs
dc.subjecttramvajový podvozekcs
dc.subjectúdržbacs
dc.subjectreliabilityen
dc.subjectstochastic methoden
dc.subjectLCCen
dc.subjectavailabilityen
dc.subjectpredicten
dc.subjectbogie of tramen
dc.subjectmaintenanceen
dc.titlePosouzení provozní spolehlivosti a nákladů na údržbu vybraných konstrukčních částí tramvajecs
dc.title.alternativeAssessment of Operational Reliability and Costs of Maintenance of Selected Parts of Tramen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKrzyžanek, Radek
dc.date.accepted2017-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravy
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisREH0059_FS_N2301_2301T003_10_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record