dc.contributor.advisor | Famfulík, Jan | |
dc.contributor.author | Řehák, Radek | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:10:13Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:10:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117551 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je posoudit s využitím stochastických modelů spolehlivosti dosaženou provozní spolehlivost vybraných konstrukčních skupin tramvaje. S využitím dat o spolehlivosti predikovat náklady LCC.
V teoretické části je nejprve popsána konstrukce trakčního podvozku tramvaje INEKON 2001 TRIO. Trakční podvozek je rozdělen do pěti konstrukčních celků. Dále jsou popsány systémy preventivní údržby a základní stochastické metody určené k posouzení spolehlivosti. V praktické části je nejprve odhad parametrů rozdělení pravděpodobnosti s použitím profesionálního softwaru WEIBULL++. Po odhadech parametrů následuje simulace životního cyklu trakčního podvozku po dobu 30 let (tj. 1 800 000 Km) s využitím stromu poruch v softwaru BLOCKSIM. Spolehlivost podvozků je posuzovaná podle hodnoty pohotovosti. V poslední části jsou na základě informaci provozovatele a odborného odhadu vyčíslený predikované náklady LCC. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to assess the operational reliability of selected assemblies of the trams by using stochastic models of reliability achieved. With the use of reliability figures to predict LCC costs.
In the theoretical part is at first described design of the traction bogie of tram INEKON 2001 TRIO. Traction bogie is divided into five assemblies. Further disclosed are systems preventive maintenance and basic stochastic methods designed to assess the reliability. In the practical part are first estimate of the probability distribution parameters using professional software WEIBULL ++. After estimating the parameters followed by simulation life cycle traction bogie for 30 years (ie. 1,8 million kilometres) with using a fault tree in the software BLOCKSIM. Reliability bogies are assessed according to the value of availability. In the last part are on based information of operator and professional estimate quantified predicted LCC costs. | en |
dc.format.extent | 5079931 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | spolehlivost | cs |
dc.subject | stochastické metody | cs |
dc.subject | LCC, pohotovost, predikce | cs |
dc.subject | tramvajový podvozek | cs |
dc.subject | údržba | cs |
dc.subject | reliability | en |
dc.subject | stochastic method | en |
dc.subject | LCC | en |
dc.subject | availability | en |
dc.subject | predict | en |
dc.subject | bogie of tram | en |
dc.subject | maintenance | en |
dc.title | Posouzení provozní spolehlivosti a nákladů na údržbu vybraných konstrukčních částí tramvaje | cs |
dc.title.alternative | Assessment of Operational Reliability and Costs of Maintenance of Selected Parts of Tram | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Krzyžanek, Radek | |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | REH0059_FS_N2301_2301T003_10_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |