Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFolta, Zdeněk
dc.contributor.authorBajgar, Jan
dc.date.accessioned2017-08-23T09:10:18Z
dc.date.available2017-08-23T09:10:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117565
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sloupku zádržného systému užívaného na válcových dynamometrech. Dále pak na úpravu objímky sloužící k zavěšení háku řetězu držícího vůz. V úvodní části je vysvětlen důvod užití zádržných systémů, dále vznik problému, díky kterému je nutné současný sloupek optimalizovat, a nakonec rozdělení zádržných systémů. Druhá část obsahuje výpočty týkající se stávajícího řešení sloupku a výstupem je graf popisující rozsah užití tohoto řešení. Třetí část je zaměřena na experiment, jeho přípravu a samotné měření na zkušebním válcovém dynamometru. Čtvrtá část obsahuje návrh nového řešení sloupku a objímky na základě analytických výpočtů upravených dle poznatků z experimentu a obdobně vytvořeného MKP modelu.cs
dc.description.abstractThis master thesis is focused on optimalization of a retaining system column used on chassis dynamometers. Further on adjustment of a clip, which is used for hanging up of a chain, which retains a car. In the first part a reason of using retaining system is explained, after that an issue is described and whole part is finished by sorting of retaining systems. The second part contains calculations regards to the original column and output is a graph describing range of use of the original column. The third part is focused on preparation of an experiment, calibration of tenzometric senzors and measurement itself on a trial chassis dynamometer. The fourth part contains design of the new column and clip on base of analytical calculations adjusted according the experiment and likewise created FEM model.en
dc.format.extent4650177 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectzádržný systémcs
dc.subjectsloupekcs
dc.subjectobjímkacs
dc.subjectválcový dynamometrcs
dc.subjectrozdělení silcs
dc.subjectpevnostní výpočetcs
dc.subjectretaining systemen
dc.subjectcolumnen
dc.subjectclipen
dc.subjectchassis dynamometeren
dc.subjectdistribution of forcesen
dc.subjectstatic analysisen
dc.titleZádržný systém na dynamometrcs
dc.title.alternativeRetaining System for a Dynamometeren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKovář, Ladislav
dc.date.accepted2017-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojů
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisBAJ0045_FS_N2301_3909T001_40_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam