dc.contributor.advisor | Folta, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Bajgar, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:10:18Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:10:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117565 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sloupku zádržného systému užívaného na válcových dynamometrech. Dále pak na úpravu objímky sloužící k zavěšení háku řetězu držícího vůz. V úvodní části je vysvětlen důvod užití zádržných systémů, dále vznik problému, díky kterému je nutné současný sloupek optimalizovat, a nakonec rozdělení zádržných systémů. Druhá část obsahuje výpočty týkající se stávajícího řešení sloupku a výstupem je graf popisující rozsah užití tohoto řešení. Třetí část je zaměřena na experiment, jeho přípravu a samotné měření na zkušebním válcovém dynamometru. Čtvrtá část obsahuje návrh nového řešení sloupku a objímky na základě analytických výpočtů upravených dle poznatků z experimentu a obdobně vytvořeného MKP modelu. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis is focused on optimalization of a retaining system column used on chassis dynamometers. Further on adjustment of a clip, which is used for hanging up of a chain, which retains a car. In the first part a reason of using retaining system is explained, after that an issue is described and whole part is finished by sorting of retaining systems. The second part contains calculations regards to the original column and output is a graph describing range of use of the original column. The third part is focused on preparation of an experiment, calibration of tenzometric senzors and measurement itself on a trial chassis dynamometer. The fourth part contains design of the new column and clip on base of analytical calculations adjusted according the experiment and likewise created FEM model. | en |
dc.format.extent | 4650177 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | zádržný systém | cs |
dc.subject | sloupek | cs |
dc.subject | objímka | cs |
dc.subject | válcový dynamometr | cs |
dc.subject | rozdělení sil | cs |
dc.subject | pevnostní výpočet | cs |
dc.subject | retaining system | en |
dc.subject | column | en |
dc.subject | clip | en |
dc.subject | chassis dynamometer | en |
dc.subject | distribution of forces | en |
dc.subject | static analysis | en |
dc.title | Zádržný systém na dynamometr | cs |
dc.title.alternative | Retaining System for a Dynamometer | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kovář, Ladislav | |
dc.date.accepted | 2017-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | BAJ0045_FS_N2301_3909T001_40_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |