Show simple item record

dc.contributor.advisorBrázda, Robert
dc.contributor.authorKahánek, Václav
dc.date.accessioned2017-08-23T09:10:43Z
dc.date.available2017-08-23T09:10:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/117639
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem rámu klece pro lanové výtahy. V první části je rešerše výtahu zaměřena na princip lanových výtahů, jejich bezpečnostní a certifikované prvky. Dále byly popsány rámy klece s lanováním 1:1 a 2:1 s kladkami pod klecí a nad klecí. Ve výpočtové části byly voleny a kontrolovány komponenty, většinou dle normy EN 81-1. Podle výsledků MKP byly provedeny úpravy v návrhu konstrukce rámu klece, aby splňovaly podmínku meze pevnosti a podmínku maximálního průhybu. Při návrhu konstrukce rámu byl kladen důraz na minimalizaci rozměrů rámu a volbu vhodných komponent pro nízkou prohlubeň a nízkou hlavu šachty. Konstrukce rámu je tvořena ocelovými profily z ohýbaných plechů různých tlouštěk spojena šroubovými spoji.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with a design of a frame of a lift car. The first part presents a research of a principle of rope lifts as well as their safety and certified components. It also describes the design of frames with both 1:1 and 2:1 roping. The empiric part of the thesis concentrates on the selection and calculation of components as mentioned at the EN 81-1 standart. Based on the FEM results the necessary upgrades and adjusments of frame design were made so it would meet the condition of strength and maximum deflection. During the proposal of the construction the main focus was put on the minimalization of dimensions and choice of suitable components for low pit a low headroom. The design of the frame car is made using bent profiles of different tights connected by screw connections.en
dc.format.extent2813073 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlanový výtahcs
dc.subjectkonstrukce rámucs
dc.subjectbezpečnostní prvkycs
dc.subjectrope liften
dc.subjectframe designen
dc.subjectsafety componentsen
dc.titleNávrh trakčního rámu klece pro lanové výtahy s nosností 450 kg, rychlostí 1 m/s a lanováním 1:1cs
dc.title.alternativeDesign of Traction Frame Cage for Rope Lifts with Lifting Capacity of 450 kg, Speed 1 m/s and Rope Transmission of 1:1en
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKlus, Zdeněk
dc.date.accepted2017-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravy
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723cs
dc.identifier.thesisKAH0018_FS_N2301_3909T001_35_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record