dc.contributor.advisor | Brázda, Robert | |
dc.contributor.author | Kahánek, Václav | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:10:43Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:10:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/117639 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem rámu klece pro lanové výtahy. V první části je rešerše výtahu zaměřena na princip lanových výtahů, jejich bezpečnostní a certifikované prvky. Dále byly popsány rámy klece s lanováním 1:1 a 2:1 s kladkami pod klecí a nad klecí. Ve výpočtové části byly voleny a kontrolovány komponenty, většinou dle normy EN 81-1. Podle výsledků MKP byly provedeny úpravy v návrhu konstrukce rámu klece, aby splňovaly podmínku meze pevnosti a podmínku maximálního průhybu. Při návrhu konstrukce rámu byl kladen důraz na minimalizaci rozměrů rámu a volbu vhodných komponent pro nízkou prohlubeň a nízkou hlavu šachty. Konstrukce rámu je tvořena ocelovými profily z ohýbaných plechů různých tlouštěk spojena šroubovými spoji. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with a design of a frame of a lift car. The first part presents a research of a principle of rope lifts as well as their safety and certified components. It also describes the design of frames with both 1:1 and 2:1 roping. The empiric part of the thesis concentrates on the selection and calculation of components as mentioned at the EN 81-1 standart. Based on the FEM results the necessary upgrades and adjusments of frame design were made so it would meet the condition of strength and maximum deflection. During the proposal of the construction the main focus was put on the minimalization of dimensions and choice of suitable components for low pit a low headroom. The design of the frame car
is made using bent profiles of different tights connected by screw connections. | en |
dc.format.extent | 2813073 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | lanový výtah | cs |
dc.subject | konstrukce rámu | cs |
dc.subject | bezpečnostní prvky | cs |
dc.subject | rope lift | en |
dc.subject | frame design | en |
dc.subject | safety components | en |
dc.title | Návrh trakčního rámu klece pro lanové výtahy s nosností 450 kg, rychlostí 1 m/s a lanováním 1:1 | cs |
dc.title.alternative | Design of Traction Frame Cage for Rope Lifts with Lifting Capacity of 450 kg, Speed 1 m/s and Rope Transmission of 1:1 | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klus, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2017-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | cs |
dc.identifier.thesis | KAH0018_FS_N2301_3909T001_35_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |