Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJánošík, Ladislav
dc.contributor.authorDvořák, Ivo
dc.date.accessioned2017-08-23T09:21:34Z
dc.date.available2017-08-23T09:21:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/118526
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou charakteru jízdy k zásahu vybraných prvovýjezdových vozidel v rámci HZS Jihomoravského kraje z pohledu dynamiky jízdy vozidel a členitosti komunikací na určitém území Jihomoravského kraje. Do analýzy byla vybrána požární technika z centrální stanice v metropoli Brno a z požární stanice v okresním městě Znojmo. U sledované požární techniky byla vyhodnocena výjezdová činnost z pohledu členitosti komunikací v hasebních obvodech požárních stanic, kde jsou vybrané 1. vozy dislokovány. Zmíněné hasební obvody požárních stanic byly dále rozděleny na směry nejčastějších výjezdů k zásahu. Navazující část práce je věnována výpočtům jízdních charakteristik v nejčastějších směrech výjezdů sledované požární techniky. Dále došlo k vyhodnocení zjištění ze způsobu jízdy ke konkrétním dvěma zásahům. V závěrečné části práce jsou prezentovány zjištěné parametry bezpečné jízdy, jejichž hodnoty jsou zde srovnány s reálnými údaji plynoucími ze způsobu jízdy k zásahu u dvou analyzovaných výjezdů k zásahu.cs
dc.description.abstractThe Master thesis is focused on the analysis of an intervention driving character of the chosen first-intervening firemen vehicles from South Bohemia county from the viewpoint of the vehicle driving dynamic progress and a topography of the roads in a specific area of the South Bohemia county. To the analysis it was chosen the fire technology from the fire central station in Brno (metropolis of the South Bohemia county) and from the fire station in Znojmo (one of the region cities in the South Bohemia county). At the monitored fire technology the intervention activity has been evaluated from the aspects of the topology of the roads in the fire stations fire fighting areas where the chosen first-intervening vehicles are stationed. Next, the fire stations fire fighting areas have been divided by the directions of the most frequently departures to interventions. The following part of the thesis is dedicated to calculations of the driving characteristics in the most frequently directions of the departures of the monitored fire technology. After that, the two real specific interventions were evaluated from the viewpoint of their driving progress. In the final part of the thesis the calculated parameters of the safe driving are presented. The calculated parameter values are compared to the real values gained from the driving progress of the two real analysed intervention departures here.en
dc.format.extent6361306 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectprvovýjezdový vůzcs
dc.subjecttrasa výjezducs
dc.subjectpoloměr křivosti zatáčkycs
dc.subjectmezní rychlostcs
dc.subjectbrzdná dráhacs
dc.subjectfirst-intervening vehicleen
dc.subjecttrack of the departureen
dc.subjectradius of the curvature of the turnen
dc.subjectspeed limiten
dc.subjectbreaking distanceen
dc.titleStudie bezpečné jízdy zásahového požárního automobilucs
dc.title.alternativeThe Study of Emergency Tender Safe Drivingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeJežek, Bohuslav
dc.date.accepted2017-05-30
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department030 - Katedra požární ochrany
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnostcs
dc.thesis.degree-branchTechnika požární ochrany a bezpečnosti průmyslucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720cs
dc.identifier.thesisDVO0095_FBI_N3908_3908T006_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam