Show simple item record

dc.contributor.advisorPaleček, Josef
dc.contributor.authorLeksa, Miloslav
dc.date.accessioned2017-08-23T09:25:39Z
dc.date.available2017-08-23T09:25:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/118968
dc.descriptionImport 23/08/2017
dc.description.abstractMoje bakalářská práce se zabývá tématem Elektrická trakce v kolejové MHD. První bodem je historie MHD, která pojednává o vývoji MHD v ČR i v zahraničí. Jedná se zejména o tramvaj, metro a trolejbus. Dalším bodem je infrastruktura vozby v MHD. Zde se zabývám charakterem dopravy pro tramvaj, trolejbus a metro, konstrukcí trolejového vedení, způsoby uchycení trolejového vedení, tvarem průřezu trolejového vedení, konstrukcí kolejnice, konstrukcí výhybky a jejich popisem. Dále bakalářská práce zpracovává pohled na trolej a napájení tramvajových sítí, kde můžeme najít kapitoly trakční měnírny a zdroje napájení městských elektrických drah. Další oblastí jsou trakční motory, které používají vozidla MHD. Tyto motory jsou dále rozvedeny do dalších typů (stejnosměrný sériový motor a trojfázový střídavý asynchronní motor). Další oblastí bakalářské práce je popis tramvaje a metra, tato kapitola obsahuje parametry, konstrukci, elektrickou výzbroj a princip řízení. Porovnávám jednotlivé druhy dopravy v podmínkách Ostravy. Vycházím z výročních zpráv pro rok 2012, 2013 a 2014. Porovnávám tramvajovou, trolejbusovou a autobusovou dopravu z hlediska počtu prodaných jízdenek, počtu přepravených cestujících, počtu linek, délky linek, délky provozní sítě, počtu řidičů, ujetých kilometrů, počtu zastávek a počtu vozidel. Nakonec porovnávám technické parametry tramvají a trolejbusů podle typu, jejich provozní výkony, typy trakčních motorů, jejich počet, hmotnost vozů, počet přepravených osob. Dále v bakalářské práci řeším spotřebu energetické energie tramvajové a trolejbusové dopravy podle ujetých kilometrů za poslední tři roky (2014, 2015, 2016) a spotřebu elektrické energie elektrobusů.cs
dc.description.abstractMy thesis deals with electric traction in rail public transport. The first point is the history of public transport, which deals with the development of public transport in the Czech Republic and abroad. Especially for the tram, metro and trolley. Another point is the public transport infrastructure chariots. Here I deal with the nature of transport for tram, trolley and subway construction catenary, ways of fixing overhead lines, cross-sectional shape of the overhead line construction rails, a crossover and a description. Further thesis handles view of the trolley and tram power networks, where can we find chapters and traction substations, power supply urban electric railways. Another area of the traction motors, which use public transport vehicles. These engines are further broken down into other types (DC motor and three-phase AC induction motor). Another area of the thesis is description of tram and metro, this chapter contains parameters, construction, electrical equipment and management principle. Comparing the different modes of transport in terms of Ostrava. I come from annual reports for 2012, 2013 and 2014. Comparing tram, trolleybus and bus services in terms of the number of tickets sold, number of passengers, number of lines, line length, the length of operational networks, the number of drivers, mileage, number of stops and the number of vehicles . Finally, compare the technical parameters of trams and trolleybuses by type, in terms of operating performance, type of traction motors and their number and weight of vehicles, the number of passenger transport. Furthermore, the thesis solves the energy consumption of energy by the mileage for tram and trolleybus in the last years (2014,2015,2016) and power consumption of the electric busen
dc.format.extent2840419 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectelektrická trakce, infrastruktura městské dopravy, trakční měnírny a zdroje, trakční motory, tramvaj T3cs
dc.subjectElectric traction, infrastructure, urban transport, traction substations and power, switch, traction motors, turnout, T3 tramen
dc.titleElektrická trakce v kolejové MHDcs
dc.title.alternativeElectric traction in rail public transporten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKolář, Václav
dc.date.accepted2017-05-29
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetiky
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektroenergetikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisLEK0015_FEI_B2649_3907R001_2017
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record