dc.contributor.advisor | Paleček, Josef | |
dc.contributor.author | Leksa, Miloslav | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:25:39Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:25:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/118968 | |
dc.description | Import 23/08/2017 | |
dc.description.abstract | Moje bakalářská práce se zabývá tématem Elektrická trakce v kolejové MHD. První bodem je historie MHD, která pojednává o vývoji MHD v ČR i v zahraničí. Jedná se zejména o tramvaj, metro a trolejbus. Dalším bodem je infrastruktura vozby v MHD. Zde se zabývám charakterem dopravy pro tramvaj, trolejbus a metro, konstrukcí trolejového vedení, způsoby uchycení trolejového vedení, tvarem průřezu trolejového vedení, konstrukcí kolejnice, konstrukcí výhybky a jejich popisem. Dále bakalářská práce zpracovává pohled na trolej a napájení tramvajových sítí, kde můžeme najít kapitoly trakční měnírny a zdroje napájení městských elektrických drah. Další oblastí jsou trakční motory, které používají vozidla MHD. Tyto motory jsou dále rozvedeny do dalších typů (stejnosměrný sériový motor a trojfázový střídavý asynchronní motor). Další oblastí bakalářské práce je popis tramvaje a metra, tato kapitola obsahuje parametry, konstrukci, elektrickou výzbroj a princip řízení. Porovnávám jednotlivé druhy dopravy v podmínkách Ostravy. Vycházím z výročních zpráv pro rok 2012, 2013 a 2014. Porovnávám tramvajovou, trolejbusovou a autobusovou dopravu z hlediska počtu prodaných jízdenek, počtu přepravených cestujících, počtu linek, délky linek, délky provozní sítě, počtu řidičů, ujetých kilometrů, počtu zastávek a počtu vozidel. Nakonec porovnávám technické parametry tramvají a trolejbusů podle typu, jejich provozní výkony, typy trakčních motorů, jejich počet, hmotnost vozů, počet přepravených osob. Dále v bakalářské práci řeším spotřebu energetické energie tramvajové a trolejbusové dopravy podle ujetých kilometrů za poslední tři roky (2014, 2015, 2016) a spotřebu elektrické energie elektrobusů. | cs |
dc.description.abstract | My thesis deals with electric traction in rail public transport. The first point is the history of public transport, which deals with the development of public transport in the Czech Republic and abroad. Especially for the tram, metro and trolley. Another point is the public transport infrastructure chariots. Here I deal with the nature of transport for tram, trolley and subway construction catenary, ways of fixing overhead lines, cross-sectional shape of the overhead line construction rails, a crossover and a description. Further thesis handles view of the trolley and tram power networks, where can we find chapters and traction substations, power supply urban electric railways. Another area of the traction motors, which use public transport vehicles. These engines are further broken down into other types (DC motor and three-phase AC induction motor). Another area of the thesis is description of tram and metro, this chapter contains parameters, construction, electrical equipment and management principle. Comparing the different modes of transport in terms of Ostrava. I come from annual reports for 2012, 2013 and 2014. Comparing tram, trolleybus and bus services in terms of the number of tickets sold, number of passengers, number of lines, line length, the length of operational networks, the number of drivers, mileage, number of stops and the number of vehicles . Finally, compare the technical parameters of trams and trolleybuses by type, in terms of operating performance, type of traction motors and their number and weight of vehicles, the number of passenger transport. Furthermore, the thesis solves the energy consumption of energy by the mileage for tram and trolleybus in the last years (2014,2015,2016) and power consumption of the electric bus | en |
dc.format.extent | 2840419 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | elektrická trakce, infrastruktura městské dopravy, trakční měnírny a zdroje, trakční motory, tramvaj T3 | cs |
dc.subject | Electric traction, infrastructure, urban transport, traction substations and power, switch, traction motors, turnout, T3 tram | en |
dc.title | Elektrická trakce v kolejové MHD | cs |
dc.title.alternative | Electric traction in rail public transport | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kolář, Václav | |
dc.date.accepted | 2017-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | LEK0015_FEI_B2649_3907R001_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |