Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMartinovič, Jan
dc.contributor.authorMinařík, Tomáš
dc.date.accessioned2017-08-23T09:27:23Z
dc.date.available2017-08-23T09:27:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/119042
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá open source nástrojem MATSim - multiagentním dopravním simulátorem. Na úvod jsme v práci probrali pojem modelování dopravy a pojem agent. Díky těmto znalostem jsme si mohli definovat pojem multiagentní simulace. Po představení teoretické části práce jsme zmíněné pojmy zasadili do prostředí MATSimu. MATSim byl podrobně představen z teoretického hlediska. Bylo ukázáno, jak iterativně ohodnocuje simulaci, jaké důležité soubory pro simulaci potřebuje a jak je nakonfigurovat. Představili jsme detailní implementace specifických problémů v MATSimu. Výsledkem práce jsou dvě naimplementovaná rozšíření. První rozšíření se týká přeplánování tras agenta během dne, druhé ukazuje možnost ovlivnění výběru trasy pomocí dijkstrova algoritmu. V poslední části byly provedeny pokusy. Bylo zjištěno chování ohodnocovací funkce dle počtu iterací, rychlost adaptace na lepší řešení a zda se zkrátí čas výpočtu použitím paralelizace. Po prostudování práce by měl být čtenář schopen napsat vlastní rozšíření do MATSimu.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with open source tool MATSim - multiagent traffic simulator. At the beginning, we discussed the concept of transport modeling and the concept of agent. Thanks to this knowledge, we could define the concept of multiagent simulation. After introducing the theoretical part of the thesis we put these concepts into the MATSimu environment. MATSim was presented in detail from a theoretical point of view. It has been shown how iteratively evaluates the simulation, what important simulation files it needs and how to configure it. We introduced a detailed implementation of specific problems in MATSim. Result of the work is two implemented extensions. The first extension involves re-planning the route of the agent during the day, the second showing the possibility of influencing route selection using the dijkstr algorithm. In the last part tests were made. Behavior of the evaluation function was determined by the number of iterations, the rate of adaptation to a better solution, and shortening calculation time by using parallelization. After reading the work, reader should be able to write his own extension to MATSim.en
dc.format.extent2368706 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMATsimcs
dc.subjectmodelování dopravycs
dc.subjectsimulace dopravycs
dc.subjectdiplomová prácecs
dc.subjectJavacs
dc.subjectMATSimen
dc.subjecttraffic modelingen
dc.subjecttraffic simulationen
dc.subjectmaster thesisen
dc.subjectJavaen
dc.titlePoužití dopravního simulátoru MATSIMcs
dc.title.alternativeUsing Transport Simulator MATSIMen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeVojáček, Lukáš
dc.date.accepted2017-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatiky
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisMIN140_FEI_N2647_2612T025_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam