Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNěmec, Martin
dc.contributor.authorLazarczyk, Ondřej
dc.date.accessioned2017-08-23T09:27:39Z
dc.date.available2017-08-23T09:27:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/119067
dc.description.abstractTato práce se zabývá analýzou a syntézou textur ze vzorových obrazů. Syntéza popisuje způsob, kterým je ze snímku nedostačujících rozměrů vytvořena textura požadovaných rozměrů tak, aby výsledek odpovídal definovaným požadavkům. V první části práce jsou popsány textury, jejich dělení používané pro porovnávání vytvořených výsledků a také způsob mapování na povrch objektů. Dále jsou uvedeny a teoreticky popsány algoritmy aktuálně používaných metod pro generování textur. V rámci práce byly naimplementovány a prakticky srovnány vybrané metody z kategorie patch-based. Následující část práce obsahuje popis metod Image Quilting a Graphcuts. Součástí práce je také úprava metody Image Quilting využívající algoritmů pro detekci hran v obraze a úprava metody Graphcuts umožňující její zrychlení. V závěru práce jsou popsány problémy vyskytující se při syntéze textur a navržena jejich možná řešení.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on example-based texture synthesis and analysis. Synthesis describes the way in which an image of required dimensions is created from a texture of insufficient dimensions to correspond to defined requirements. The first part of the thesis describes textures, their categorising used for comparison of generated results and how to map the textures on surfaces of objects. Furthermore, main algorithms of currently used methods for texture synthesis are listed and described. Selected methods from patch-based category were implemented and practically compared within the thesis. The next part of the thesis contains descriptions of Image Quilting and Graphcuts methods. Part of the thesis is a modification of Image Quilting method using algorithms for edge detection in an image and modification of Graphcuts method allowing its acceleration. The conclusion of the thesis deals with difficulties occurring during the texture synthesis and suggestions of their solutions.en
dc.format.extent31283543 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpočítačová grafikacs
dc.subjecttexturacs
dc.subjectsyntéza texturcs
dc.subjectpatch-basedcs
dc.subjectImage Quiltingcs
dc.subjectGraphcutscs
dc.subjectminimální řezcs
dc.subjectmaximální tokcs
dc.subjectdetekce hrancs
dc.subjectcomputer graphicsen
dc.subjecttextureen
dc.subjecttexture synthesisen
dc.subjectpatch-baseden
dc.subjectImage Quiltingen
dc.subjectGraphcutsen
dc.subjectmin-cuten
dc.subjectmax-flowen
dc.subjectedge detectionen
dc.titleAnalýza a Syntéza texturcs
dc.title.alternativeTexture Analysis and Synthesisen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHoluša, Michael
dc.date.accepted2017-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatiky
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisLAZ0023_FEI_N2647_2612T025_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam