dc.contributor.advisor | Kovář, Petr | |
dc.contributor.author | Pavlas, Lubomír | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:27:48Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:27:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/119093 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se budu zabývat návrhem zelené vlny libovolného počtu křižovatek.
Každá křižovatka se řídí pomocí signálního plánu, který udává, kdy a v jakém pořadí se objeví
na SSZ zelená. Signální plány jsem volil na základně své bakalářské práce z roku 2015. Aby
byla zelená vlna efektivní, správná volba signálního plánu je nezbytně nutná. V druhé kapitole
popíšeme teorii zelené vlny, dále zavedeme a vysvětlíme pojem ztráta, ukážeme, jak lze zvolit
správný signální plán pomocí grafické metody a postupně se dostaneme k metodě analytické,
pomocí které budeme moci zvolit vhodný signální plán pro libovolnou vzdálenost dvou křižovatek.
V předposlední kapitole popíšeme, jak se provádí koordinace v praxi a v poslední kapitole
předvedeme dva exaktní algoritmy pro barvení grafů, které lze použít pro sestavení signálních
plánů. V závěru shrneme námi získané výsledky s metodou, která se používá pro koordinaci v
praxi. | cs |
dc.description.abstract | In my thesis I deal with the plan of the green wave of any number of ntersections. Each
intersection is controled by a signaling plan that indicates when and in which order on the
traffic lights appears green. I chose the signaling plans at the base of my bachelor thesis from
year 2015. To make the green wave effective, the correct choice of the signaling plan is absolutely
necessary. In the second chapter we describe the theory of a green wave, we introduce and explain
the concept of the so called loss, we show how to select the best signaling plan using the graphical
method and gradually get to the analytical method, by means of which we can choose a suitable
signal plan for any distance of two intersections. In the penultimate chapter we describe how
the coordination is done in practice and in the last chapter we present two exact algorithms for
graphs coloring, which can be used for composition of signaling plans. In the conclusion, we
summarize the results obtained by the method used for coordination in practice. | en |
dc.format.extent | 4155867 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | ztráta | cs |
dc.subject | signální plán | cs |
dc.subject | zelená vlna | cs |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | loss | en |
dc.subject | signaling plan | en |
dc.subject | green wave | en |
dc.title | Aplikace teorie grafů v dopravě | cs |
dc.title.alternative | Applied Graph Theory in Traffic Modelling | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dorda, Michal | |
dc.date.accepted | 2017-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 470 - Katedra aplikované matematiky | |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Výpočetní matematika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | cs |
dc.identifier.thesis | PAV0211_FEI_N2647_1103T031_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |