Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKovář, Petr
dc.contributor.authorPavlas, Lubomír
dc.date.accessioned2017-08-23T09:27:48Z
dc.date.available2017-08-23T09:27:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/119093
dc.description.abstractVe své diplomové práci se budu zabývat návrhem zelené vlny libovolného počtu křižovatek. Každá křižovatka se řídí pomocí signálního plánu, který udává, kdy a v jakém pořadí se objeví na SSZ zelená. Signální plány jsem volil na základně své bakalářské práce z roku 2015. Aby byla zelená vlna efektivní, správná volba signálního plánu je nezbytně nutná. V druhé kapitole popíšeme teorii zelené vlny, dále zavedeme a vysvětlíme pojem ztráta, ukážeme, jak lze zvolit správný signální plán pomocí grafické metody a postupně se dostaneme k metodě analytické, pomocí které budeme moci zvolit vhodný signální plán pro libovolnou vzdálenost dvou křižovatek. V předposlední kapitole popíšeme, jak se provádí koordinace v praxi a v poslední kapitole předvedeme dva exaktní algoritmy pro barvení grafů, které lze použít pro sestavení signálních plánů. V závěru shrneme námi získané výsledky s metodou, která se používá pro koordinaci v praxi.cs
dc.description.abstractIn my thesis I deal with the plan of the green wave of any number of ntersections. Each intersection is controled by a signaling plan that indicates when and in which order on the traffic lights appears green. I chose the signaling plans at the base of my bachelor thesis from year 2015. To make the green wave effective, the correct choice of the signaling plan is absolutely necessary. In the second chapter we describe the theory of a green wave, we introduce and explain the concept of the so called loss, we show how to select the best signaling plan using the graphical method and gradually get to the analytical method, by means of which we can choose a suitable signal plan for any distance of two intersections. In the penultimate chapter we describe how the coordination is done in practice and in the last chapter we present two exact algorithms for graphs coloring, which can be used for composition of signaling plans. In the conclusion, we summarize the results obtained by the method used for coordination in practice.en
dc.format.extent4155867 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectztrátacs
dc.subjectsignální pláncs
dc.subjectzelená vlnacs
dc.subjectintersectionen
dc.subjectlossen
dc.subjectsignaling planen
dc.subjectgreen waveen
dc.titleAplikace teorie grafů v dopravěcs
dc.title.alternativeApplied Graph Theory in Traffic Modellingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeDorda, Michal
dc.date.accepted2017-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department470 - Katedra aplikované matematiky
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchVýpočetní matematikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisPAV0211_FEI_N2647_1103T031_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam