Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZelinka, Ivan
dc.contributor.authorArleth, Jiří
dc.date.accessioned2017-08-23T09:29:06Z
dc.date.available2017-08-23T09:29:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/119201
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá gamesourcing, tedy hrou řízený crowdsourcing, ze všech možných úhlů, jako jsou historie, motivace či paradigma a uvádí několik současných příkladů projektů z praxe. Praktická část práce spočívá v zužitkování shromážděných teoretických vědomostí k vytvoření hry kolektivně řešící optimalizační úlohu obchodního cestujícího na neorientovaném úplném grafu. Hra má podobu bludiště a umožňuje hráčům fungovat na principu podobném mravenčím algoritmům. Její výkon je následně s těmito algoritmy srovnán. Všechny hráčské údaje byly monitorovány a uloženy pro případná budoucí využití.cs
dc.description.abstractThis master’s thesis researches gamesourcing, i.e. game-driven crowdsourcing, from various points of view such as history, motivation or paradigm and presents several examples of contemporary projects of this kind. Practical part of the thesis utilizes previously gathered theoretical knowledge for development of a swarm game solving optimization version of the Travelling Salesman Problem on symmetric complete graph. The game has form of a maze enabling players to function similarly to Ant Colony Optimization algorithms. Its performance is then compared to those algorithms. All gameplay actions of the players were monitored and stored for possible future purposes.en
dc.format.extent5151334 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectGamesourcingcs
dc.subjectHra s účelemcs
dc.subjectHra s užitkemcs
dc.subjectHrou řízený crowdsourcingcs
dc.subjectOptimalizacecs
dc.subjectProblém obchodního cestujícíhocs
dc.subjectTSPcs
dc.subjectLabyrintcs
dc.subjectBludištěcs
dc.subjectOptimalizace mravenčí koloniícs
dc.subjectACOcs
dc.subjectHuman Ant Systemcs
dc.subjectGamesourcingen
dc.subjectGame With a Purposeen
dc.subjectGame-driven Crowdsourcingen
dc.subjectOptimizationen
dc.subjectTravelling Salesman Problemen
dc.subjectTSPen
dc.subjectMazeen
dc.subjectLabyrinthen
dc.subjectAnt Colony Optimizationen
dc.subjectACOen
dc.subjectHuman Ant Systemen
dc.titleVyužití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úlohcs
dc.title.alternativeComputer Games, Gamesourcing and Swarm Intelligence in Problem Solutionen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSkanderová, Lenka
dc.date.accepted2017-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatiky
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724cs
dc.identifier.thesisARL0008_FEI_N2647_2612T025_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam