Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSkotnicová, Kateřina
dc.contributor.authorMarek, Daniel
dc.date.accessioned2017-08-23T09:31:17Z
dc.date.available2017-08-23T09:31:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/119295
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo studium strukturních charakteristik a vybraných fyzikálních a mechanických vlastností dvou typů frikčních kovo-keramických kompozitů na bázi Cu-Sn-Fe-Al2SiO5-grafit (vzorek A1) a Cu-Sn-Pb-Fe-SiO2-grafit (vzorek B1), které jsou určeny pro aplikace v transportním průmyslu. Pomocí SEM/EDX bylo stanoveno plošné chemické složení vzorků a byly identifikovány základní fáze struktury obou materiálů. Rovněž byla vyhodnocena hustota a pórovitost těchto frikčních materiálů, přičemž kompozit A1 vykazoval téměř dvojnásobně vyšší podíl otevřené pórovitosti ve srovnání s kompozitem B1. Dále byly vzorky podrobeny tlakové zkoušce za normální a zvýšené teploty, zkoušce tvrdosti a střihové zkoušce dle zavedených norem pro testování brzdových obložení silničních vozidel. Kompozit A1 vykazoval nižší pevnost v tlaku, nižší střihovou pevnost i nižší tvrdost než kompozit B1, což souvisí se zmíněnou pórovitostí a fázovým složením obou frikčních kompozitů.cs
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis was the study of structural characteristics and selected physical and mechanical properties of two types of friction metal-ceramic composites based on Cu-Sn-Fe-Al2SiO5-graphite (sample A1) and Cu-Sn-Pb-Fe-SiO2-grafit (sample B1). The area chemical composition of samples was determined and the principal phases of structure of both materials were identified using SEM/EDX analysis. The density and porosity of these friction materials were also evaluated, where the composite A1 showed almost two-times higher portion of open porosity in comparison with the composite B1. The composites were submitted to the compressive strain test at room and elevated temperatures, the hardness test and shear test according to established standards for the testing of brake lining of road vehicles. The composite A1 exhibited a lower compressive strength, lower shear strength and lower hardness than the composite B1, which is related to the porosity and the phase composition of both friction composites.en
dc.format.extent11794986 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSlinované frikční kompozity, tření, brzdové destičky, mechanické vlastnosti, pórovitost.cs
dc.subjectSintered friction composite, friction, brake pads, mechanical properties, porosity.en
dc.titleFyzikální a mechanické vlastnosti kovo-keramických frikčních kompozitůcs
dc.title.alternativePhysical and mechanical properties of metal-ceramic friction compositesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSzurman, Ivo
dc.date.accepted2017-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrství
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchProgresivní technické materiálycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736cs
dc.identifier.thesisMAR0199_FMMI_N3923_3911T036_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam