dc.contributor.advisor | Hlavatá, Miluše | |
dc.contributor.author | Rusnák, Ján | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:35:34Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:35:34Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/119581 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřená na způsoby recyklace stavebních a demoličních odpadů s důrazem na recyklaci silnic. Aktuální rostoucí zatížení infastruktury dopravou je důvodem hledání nových technologií vedoucích ke zvyšování kvality konstrukčních vrstev, ke snižování nákladů a k urychlení výstavby či rekonstrukce vozovek. Začátek práce je věnován charakteristice stavebního odpadu a odpadů z vozovek v návaznosti na platnou legislativu. První část textu se věnuje konstrukčním vrstvám, jejích složení a požadovaným tloušťkám dle jednotlivých typů vozovek. Jsou zde popsané příčiny poruch a návrhy pro jejich odstraňovaní. V další části je objasněno pozitivní využití R-materiálů v praxi, jakož i technologie jejich zpracování. Následuje porovnání jednotlivých technologií recyklace za studena a horka a popis jejich výhod a nevýhod. Závěr přináší vyhodnocení získaných poznatků. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is focused on the ways of recycling construction and demolition waste, with an emphasis on recycling of roadways. The current growing load of transport infrastructures is the reason for the search for new technologies to increase the quality of structural layers, to reduce costs and to speed up the construction or reconstruction of the roadway. The beginning of the work is dedicated to the characteristics of the construction waste itself and the construction waste from the roadway following the valid legislation. The first part of the text is devoted to the structural layers, their composition and the required thickness according to individual types of roadways. The main causes of failures and suggestions for their removal are described. The next section explains the positive use of R-materials in practice, as well as their processing technology. The last part compares particular technologies of cold and heat recycling and describes their advantages and disadvantages. The conclusion brings the evaluation of lessons learned. | en |
dc.format | 47, [14] l. : il. | cs |
dc.format.extent | 2742225 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | recyklace | cs |
dc.subject | stavební a demoliční odpad | cs |
dc.subject | R-materiál | cs |
dc.subject | recycling | en |
dc.subject | construction and demolition waste | en |
dc.subject | R-materials | en |
dc.title | Recyklace stavebních a demoličních odpadů s důrazem na recyklaci silnic | cs |
dc.title.alternative | Recycling of building and demolition wastes related to road reclamation | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Jurošková, Michala | |
dc.date.accepted | 2017-05-26 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 546 - Institut environmentálního inženýrství | |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Zpracování a zneškodňování odpadů | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | RUS0058_HGF_B2102_3904R022_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |