dc.contributor.advisor | Horák, Jiří | |
dc.contributor.author | Mareš, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:38:14Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:38:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/120013 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá řešením lokalizace specifických deliktů, které jsou spáchány ve vazbě k dopravním sítím. Teoretická část popisuje kriminalitu nejprve obecně, poté způsoby hodnocení kriminality, problémy kriminality v dopravě a lokalizaci lineárním referencováním. Zpracovávány jsou dvě datové sady z let 2010 – 2011, a 2014 – 2015 na území města Ostravy a za celou Českou republiku. V práci je navržena nová metoda liniové lokalizace, pomocí které jsou následně delikty lokalizovány, část z nich je lokalizována pomocí lineárního referencování. Výsledky jsou hodnoceny z hlediska přesnosti spolehlivosti lokalizace a na závěr jsou lokalizované delikty hodnoceny ve vztahu k charakteristikám dopravní sítě a dopravním charakteristikám hromadné dopravy. Hledány jsou vztahy a závislosti mezi počty spáchaných deliktů a příslušnými charakteristikami, výsledky jsou statisticky vyhodnoceny. | cs |
dc.description.abstract | This thesis is focusing on solving special type of crime offenses which are committed in relationship to transport networks. Theoretical part describes criminality in general, then possibilities of evaluation of criminality, issues of criminality in traffic and localization using linear referencing at first. Data which are processed are from years 2010 – 2011 and 2014 – 2015 in the city of Ostrava and in the whole Czech Republic. In thesis, the new method of linear localization is designed and offense are localized by this new method. Part of offenses is localized using linear referencing. Results of localization are evaluated in terms of precision and accuracy and in the last part of thesis offense are analysed in relationship with characteristics of transport network and transport characteristic of public transport. Relationships and dependencies are searched between number of offenses and characteristics, results are evaluated by statistics. | en |
dc.format | 86 l. : il. | cs |
dc.format.extent | 9741306 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | kriminalita | cs |
dc.subject | delikt | cs |
dc.subject | lineární referencování | cs |
dc.subject | liniová lokalizace | cs |
dc.subject | hromadná doprava | cs |
dc.subject | prostorové analýzy | cs |
dc.subject | criminality | en |
dc.subject | offense | en |
dc.subject | linear referencing | en |
dc.subject | linear localization | en |
dc.subject | public transport | en |
dc.subject | spatial analysis | en |
dc.title | Lokalizace deliktů v dopravě a prostorová analýza jejich výskytu | cs |
dc.title.alternative | Location of Crime in Transport and Spatial Analysis of Crime Distribution | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pražák, Daniel | |
dc.date.accepted | 2017-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 548 - Institut geoinformatiky | |
dc.thesis.degree-program | Geodézie, kartografie a geoinformatika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geoinformatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | MAR0321_HGF_N3654_3608T002_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |