dc.contributor.advisor | Vaněk, Michal | |
dc.contributor.author | Kubica, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T09:38:31Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T09:38:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/120080 | |
dc.description | Import 23/08/2017 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce „Ekonomická komparace automobilové a železniční dopravy v ČR“ je provést komparaci automobilové a železniční dopravy formou benchmarkingu vůči optimu spotřebitele podle kardinalistické teorie užitku založené na axiomu „úplného srovnání“. První část práce je zaměřena na charakteristiku externalit v dopravě a vlivu technických parametrů dopravních prostředků a infrastruktury na ekonomii v dopravě.
Dále je provedena mezidruhová ekonomická komparace jednotlivých dílčích jednotek, která odhalí skutečně špatný stav automobilové a železniční dopravy v ČR.
Poslední část práce je věnována návrhu a doporučení, kde je v závislosti na bídném stavu současné mobility představen nový koncept dopravy „Průmyslová revoluce 5.0“, revoluce v logistice a v dopravě. | cs |
dc.description.abstract | The goal of the thesis is: “The Economic comparision of automobile and railway transport in condition of the Czech Republic” is to compare automotive and rail transport in the form of benchmarking to the optimum consumer according to the cardinal theory of utility based on the "full comparison" axiom. The first part of the thesis is concentrated on the characteristic of the externalities in transport and the influence of technical parameters of transport means and infrastructure on the economy in transport.
Furthermore, an interspecies economic comparison of individual sub-units is carried out, which reveals a really poor state of car and rail transport in the Czech Republic. The last part of the thesis is devoted to the proposal and recommendations, depending on the miserable state of current mobility which is presented as the new concept of transport "Industrial Revolution 5.0", as a revolution in logistics and transport. | en |
dc.format | 88 l. : il. + 1 CD-R | cs |
dc.format.extent | 5015059 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ekonomická komparace | cs |
dc.subject | srovnání | cs |
dc.subject | automobilová | cs |
dc.subject | železniční | cs |
dc.subject | doprava | cs |
dc.subject | externality | cs |
dc.subject | teorie užitku | cs |
dc.subject | Průmyslová revoluce 5.0 | cs |
dc.subject | revoluce v dopravě | cs |
dc.subject | economic comparison | en |
dc.subject | comparison | en |
dc.subject | automotive | en |
dc.subject | rail | en |
dc.subject | transport | en |
dc.subject | externalities | en |
dc.subject | theory of utility | en |
dc.subject | Industrial Revolution 5.0 | en |
dc.subject | revolution in transport | en |
dc.title | Ekonomická komparace automobilové a železniční dopravy v podmínkách ČR | cs |
dc.title.alternative | Economic comparation of automobile and railway transport in codition of the Czech Republic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hamřík, Michal | |
dc.date.accepted | 2017-05-22 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 545 - Institut ekonomiky a systémů řízení | |
dc.thesis.degree-program | Nerostné suroviny | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a řízení v oblasti surovin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | cs |
dc.identifier.thesis | KUB951_HGF_N2102_2102T001_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |