Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKawulok, Petr
dc.contributor.authorKajzar, Petr
dc.date.accessioned2017-11-28T09:57:39Z
dc.date.available2017-11-28T09:57:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/122028
dc.description.abstractNa základě vyhodnocení laboratorních dilatometrických testů s deformací, které byly provedeny na plastometru Gleeble 3800 s využitím optického bezkontaktního skenovacího dilatometru a na základě vyhodnocení metalografických analýz a zkoušek tvrdosti dilatometricky zkoušených vzorků, byl vytvořen DARA diagram kolejnicové oceli R260. Na vratné kolejnicové trati v Třineckých železárnách, a.s. bylo provedeno měření povrchové teploty hlavy kolejnice při jejím akcelerovaném a volném ochlazování po doválcování. Tyto kolejnice byly také podrobeny metalografickým analýzám a zkouškám tvrdosti. Naměřené ochlazovací křivky v provozních podmínkách ochlazovaných kolejnic byly vloženy do DARA diagramu. Z dosažených výsledků vyplývá, že nežádoucí martenzitická fáze vzniká ve struktuře až při rychlosti ochlazování 5 °C•s-1 nebo vyšší a zvolený akcelerovaný způsob ochlazování hlavy kolejnic z oceli R260 je z hlediska dosažení požadované struktury bezpečný.cs
dc.description.abstractBased on the evaluation of laboratory dilatometric tests with deformation, which were performed on the plastometer Gleeble 3800 with using optical noncontact scanning dilatometer and based on evaluated metallographic analyses and hardness tests of dilatometric tested samples, the DCCT diagram of rail steel R260 were constructed. On the Reversing rolling mill at Třinecke železarny a.s. was measured the surface temperature of the head of rail during their accelerated or free cooling after finish rolling. These rails were also subjected to metallographic analyses and hardness tests. The measured cooling curves of these rails were inserted to the DCCT diagram. From obtain results ensue that unwanted martensitic phase is generated in the structure at a cooling rate 5 °C•s-1 or higher and selected accelerated manner of cooling the head of rails from steel R260 is safety from point of reaching needed structure.en
dc.format.extent4206723 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKolejnicová ocelcs
dc.subjectdilatometrické testycs
dc.subjectDARA diagramcs
dc.subjectmikrostrukturacs
dc.subjecttvrdost.cs
dc.subjectRail steelen
dc.subjectdilatometric testsen
dc.subjectDCCT diagramen
dc.subjectmicrostructureen
dc.subjecthardness.en
dc.titleVliv rychlosti ochlazování na fázové transformace C-Mn kolejnicové ocelics
dc.title.alternativeThe influence of cooling rate on phase transformations of C-Mn rail steelen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeAdamík, Jiří
dc.date.accepted2017-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrstvícs
dc.description.department633 - Katedra tváření materiálucs
dc.contributor.consultantPodolínský, Petr
dc.thesis.degree-programMetalurgické inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchModerní metalurgické technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisKAJ0017_FMMI_B2109_2109R038_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam