dc.contributor.advisor | Kawulok, Petr | |
dc.contributor.author | Kajzar, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-11-28T09:57:39Z | |
dc.date.available | 2017-11-28T09:57:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/122028 | |
dc.description.abstract | Na základě vyhodnocení laboratorních dilatometrických testů s deformací, které byly provedeny na plastometru Gleeble 3800 s využitím optického bezkontaktního skenovacího dilatometru a na základě vyhodnocení metalografických analýz a zkoušek tvrdosti dilatometricky zkoušených vzorků, byl vytvořen DARA diagram kolejnicové oceli R260. Na vratné kolejnicové trati v Třineckých železárnách, a.s. bylo provedeno měření povrchové teploty hlavy kolejnice při jejím akcelerovaném a volném ochlazování po doválcování. Tyto kolejnice byly také podrobeny metalografickým analýzám a zkouškám tvrdosti. Naměřené ochlazovací křivky v provozních podmínkách ochlazovaných kolejnic byly vloženy do DARA diagramu. Z dosažených výsledků vyplývá, že nežádoucí martenzitická fáze vzniká ve struktuře až při rychlosti ochlazování 5 °C•s-1 nebo vyšší a zvolený akcelerovaný způsob ochlazování hlavy kolejnic z oceli R260 je z hlediska dosažení požadované struktury bezpečný. | cs |
dc.description.abstract | Based on the evaluation of laboratory dilatometric tests with deformation, which were performed on the plastometer Gleeble 3800 with using optical noncontact scanning dilatometer and based on evaluated metallographic analyses and hardness tests of dilatometric tested samples, the DCCT diagram of rail steel R260 were constructed. On the Reversing rolling mill at Třinecke železarny a.s. was measured the surface temperature of the head of rail during their accelerated or free cooling after finish rolling. These rails were also subjected to metallographic analyses and hardness tests. The measured cooling curves of these rails were inserted to the DCCT diagram. From obtain results ensue that unwanted martensitic phase is generated in the structure at a cooling rate 5 °C•s-1 or higher and selected accelerated manner of cooling the head of rails from steel R260 is safety from point of reaching needed structure. | en |
dc.format.extent | 4206723 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kolejnicová ocel | cs |
dc.subject | dilatometrické testy | cs |
dc.subject | DARA diagram | cs |
dc.subject | mikrostruktura | cs |
dc.subject | tvrdost. | cs |
dc.subject | Rail steel | en |
dc.subject | dilatometric tests | en |
dc.subject | DCCT diagram | en |
dc.subject | microstructure | en |
dc.subject | hardness. | en |
dc.title | Vliv rychlosti ochlazování na fázové transformace C-Mn kolejnicové oceli | cs |
dc.title.alternative | The influence of cooling rate on phase transformations of C-Mn rail steel | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Adamík, Jiří | |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 633 - Katedra tváření materiálu | cs |
dc.contributor.consultant | Podolínský, Petr | |
dc.thesis.degree-program | Metalurgické inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Moderní metalurgické technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | KAJ0017_FMMI_B2109_2109R038_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |