Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorValašková, Veronika
dc.contributor.authorMelcer, Jozef
dc.date.accessioned2017-12-19T08:41:45Z
dc.date.available2017-12-19T08:41:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2017, roč. 17, č. 1, s. 169-176 : il.cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/122568
dc.description.abstractDynamic interaction between vehicle and pavement is a current problem which is solving in many workplaces around the world. This article is focused on the interaction model creation and principles of the solution for two numerical models. Numerical models of the interaction system vehicle-pavement were constructed in the computer software ADINA, which is based on the Finite Element Method.cs
dc.format.extent601671 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageNeuvedenocs
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební
dc.relation.urihttp://dx.doi.org/10.1515/tvsb-2017-0020
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
dc.rights© 2017 Veronika Valašková et al., published by De Gruyter Open. This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License. BY-NC-ND 3.0
dc.subjectvehicle-pavement interactioncs
dc.subjectfinite element methodcs
dc.subjecthalf-part modelcs
dc.subjectLorry Tatra 815cs
dc.subjectnumerical modelcs
dc.titleMutual comparison between the two computational models of interaction system vehicle-pavementcs
dc.typearticlecs
dc.identifier.doi10.1515/tvsb-2017-0020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam