Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMoravčík, Milan
dc.contributor.authorMoravčík, Martin
dc.date.accessioned2018-04-24T10:31:23Z
dc.date.available2018-04-24T10:31:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavební. 2017, roč. 17, č. 2, s. 79-88 : il.cs
dc.identifier.issn1213-1962
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/126419
dc.description.abstractThis paper discusses some issues related to dynamic effects in railway bridges focussed on the dynamic behaviour of the small and medium span simply supported railway bridges subjected to a series of moving vehicle. Presented parametric study is focused on the dynamic deflection of the simply supported railway bridge of the span Lb = 38 m, due to the series moving loads representing a conventional train with the IC-coaches, with the impact to the speed up to 160 km/h applied in Slovakia.cs
dc.format.extent364036 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoencs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.relation.ispartofseriesSborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada stavebnícs
dc.relation.urihttps://www.degruyter.com/downloadpdf/j/tvsb.2017.17.issue-2/tvsb-2017-0031/tvsb-2017-0031.pdfcs
dc.rights© Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.rights© 2017 Milan Moravčík et al., published by De Gruyter Open. This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.  BY-NC-ND 3.0cs
dc.subjectdynamic responsecs
dc.subjectrailway bride deflectionscs
dc.subjectthe modal superposition methodcs
dc.titleDynamic response of railway bridges subjected to passing vehiclescs
dc.typearticlecs
dc.identifier.doi10.1515/tvsb-2017-0031
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam