dc.contributor.advisor | Hudeček, Leopold | |
dc.contributor.author | Fiala, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T05:51:06Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T05:51:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/127387 | |
dc.description.abstract | Předložená práce se zabývá problematikou dynamicky namáhaných srdcovkových částí
výhybek, která vzniká odlišným průjezdem železničního kola srdcovkou výhybky.
V práci je popsaná problematika vznikajících závad, dynamických namáhání, měření
vzniklých závad, popsány jsou dosavadní běžné způsoby opravy a možnosti zamezení
zhoršování jízdních vlastností v srdcovkové části výhybky.
Další součástí a vlastním cílem práce je představit metodu stabilizace kolejového lože
v srdcovkové části výhybek materiálem na bázi dvousložkové pryskyřice (lepidla), která
stmelí kolejové lože v místě srdcovkové části výhybky, a napomůže tak pražcovému roštu
přenést dynamické síly od průjezdu železničních vozidel.
Nedílnou součástí práce je i představení dvou zkušebních úseků pro stabilizaci
kolejového lože v místě srdcovkových částí výhybek a již použité technologie u jiné
konstrukce. Velká pozornost byla věnována měření zkušebních úseků, zjišťování polohy
kolejnicových pásů, stavu ojetí srdcovek a celkového stavu výhybek během tříletého
sledování jednoho ze zkušebních úseků. Při řešení práce bylo použito nového laserového
scanneru Calipri C40 pro snímání řezů kolejnic, srdcovek a jazyků.
V závěru práce jsou představené zkušební úseky a samotná technologie hodnocena
s doposud používanými metodami a technologiemi a je uvedeno porovnání životnosti
zkoušené technologie stabilizace kolejového lože dvousložkovou pryskyřicí s nejběžnější
metodou oprav lokálních závad strojním podbíjením.
V samotném závěru je předmětná technologie zhodnocena a doporučena k rozpracování
pokynu pro možnost zavedení do běžné praxe, popřípadě dalšího akademického zkoumání pro
další typy použití u konstrukcí v železničním svršku. | cs |
dc.description.abstract | This work deals with problems of dynamically stressed heart parts of switches, which
arise from a different passage of the railway wheel through the heart of the switch.
The work describes problems of emerging defects, dynamic stresses, measurement of
defects, described current ways of repair and avoidance of deterioration of driving
characteristics in the heart part of the switch.
Another part and goal of this work is to introduce the method of stabilizing the rail
ballast in the frog section of the switch by a material based on two-component resin (glue),
which locks the rail ballast at the point of the cross section and helps the sleepers to transfer
dynamic forces from the passage of the railway vehicles.
An integral part of the work is the introduction of two test sections for the stabilization
of the rail ballast in the place of the frog parts of the switches and the technology already used
in another construction. Significant attention was focused to the measurement of the test
sections, the condition of the frogs, and the total condition of the switches during the threeyear
measuring of one of the test sections. A new laser scanner Calipri C40 was used for rails
and frogs section for measuring profile.
At the end of the work, test sections are presented and the technology itself is evaluated
with the existing methods and technologies and the comparison of the lifetime of the triedand-
tested rail ballast for stabilization technology with the most common method of repairing
local defects by machine tamping.
In the end, the technology is evaluated and recommended to develop an instruction for
the possibility of introduction into common practice or further academic research for other
types of use in railroad structures. | en |
dc.format | 130 listů : ilustrace + 1 CD | |
dc.format.extent | 14800091 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Dynamické namáhání, srdcovka, výhybka, stabilizace kolejového lože, dvousložková
pryskyřice, zkušební úsek, měření, měřicí vůz, scanování srdcovek. | cs |
dc.subject | Dynamic stress, frog, turnout, rail ballast stabilization, bicomponent resin, test section,
measurement, measuring car, grog and turnout scanning. | en |
dc.title | Metodika a posuzování spolehlivosti v srdcovkové části výhybek | cs |
dc.title.alternative | Methodology and reliability assessment in the frog section of turnouts | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201800015 | |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Lahuta, Hynek | |
dc.contributor.referee | Plášek, Otto | |
dc.contributor.referee | Krejčiříková, Hana | |
dc.date.accepted | 2018-02-22 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Teorie konstrukcí | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | FIA091_FAST_P3655_3607V025_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |