dc.contributor.advisor | Zegzulka, Jiří | |
dc.contributor.author | Žídek, Martin | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T05:51:14Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T05:51:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/127394 | |
dc.description | Samostatná vázaná příloha se signaturou 201900031 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá problematikou optimalizace a inovativní metodou návrhu redlerových dopravníků a principem procesů průchodu překážky skrz materiál. Řeší se zde problematika návrhu redlerového dopravníku se zaměřením na návrh geometrie unašeče.
Úvod této práce je zaměřen na historii, popis metody dopravy a základní výpočty a problematiku dopravy sypkého materiálu v těchto dopravnících. Dále jsou popsány následující metody simulačního vyhodnocování sypkých materiálu (DEM), deformační analýzy konečných prvků (FEM) a metody snímání obrazu pomoci vysokorychlostní kamery (PIV). Tyto metody byly použity při validaci simulačního modelu sypkého materiálu a k dosažení cílů této dizertační práce. DEM využívá znalosti mechanicko-fyzikálních vlastností sypkého materiálu. V laboratoři byly naměřeny všechny potřebné vlastnosti dopravovaných materiálu a byl určen vhodný zástupce pro simulace. Tento materiál byl před řešením vlastní problematiky této dizertační práce validován, pomoci výše uvedených metod a výsledky byly porovnávány s reálnými experimenty. Po ověření správnosti výsledků u zvoleného zástupce dopravovaného sypkého materiálu, byly vytvořeny simulace dopravy tohoto materiálu v redlerovém dopravníku. Pro tyto simulace bylo v DEM vytvořeno simulační prostředí s danými parametry a sady unašečů s různou geometrií, které byly vloženy do vytvořeného prostředí.
Po simulačních výpočtech bylo provedeno vyhodnocení všech parametrů a vytvořeny charakteristiky určující unašeč a jeho geometrickou úpravu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky a uveden vědní přinos v této oblasti. | cs |
dc.description.abstract | This doctoral thesis deals with optimization issues, innovative method of Redler conveyors designing and processes principle of the obstacle passing through material. The problem of the Redler conveyor design with a focus on the design of the carrier geometry is solved here.
The introduction of this work is focused on history, description of transport method, basic computations and problems of bulk material transport in these conveyors. Consequently are described following methods: Discrete Element Method (DEM), Deformation Analysis of Finite Elements (FEM) and Particle Image Velocimetry Method using high-speed camera (PIV). These methods were used to validate the simulation model of bulk material and to achieve the result of this thesis. The DEM method uses the knowledge of mechanical-physical properties of bulk material. All required properties of the conveyed material were measured in the laboratory and the suitable representative for simulations was determined. This material was validated before solving the issue of this thesis using the above mentioned methods and results were compared with real experiments. After verification of the results correctness of chosen conveyed bulk material representative, simulations of this material transport in the Redler conveyor were created. Simulation environment with given parameters and sets of carriers with different geometries were created in DEM and inserted into the created environment.
After simulation computations were evaluated all parameters and created characteristics determining the carrier and its geometric layout. In conclusion of this thesis are summarized results and presented scientific contributions for this area. | en |
dc.format | 128 listů : ilustrace + 1 samostatná vázaná příloha + 1 DVD+R | |
dc.format.extent | 9785735 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | redlerový dopravník | cs |
dc.subject | DEM | cs |
dc.subject | geometrie | cs |
dc.subject | unašeč | cs |
dc.subject | modelování | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | sypký materiál | cs |
dc.subject | redler conveyor | en |
dc.subject | DEM | en |
dc.subject | geometry | en |
dc.subject | carrier | en |
dc.subject | modeling | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.subject | bulk material | en |
dc.title | Vybrané aplikace z modelování vlastností a procesů partikulárních hmot pomocí DEM: v aplikaci na redlerový dopravník | cs |
dc.title.alternative | Special Applications of Property Modelling and Particulate Material Motion Using DEM Method: Application of Redler Conveyor | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 201900030 | |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Kul'ka, Josef | |
dc.contributor.referee | Marschalko, Marian | |
dc.contributor.referee | Dospíva, Petr | |
dc.date.accepted | 2018-04-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní a manipulační technika | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ZID085_FS_P2346_2301V001_2017 | |
dc.rights.access | openAccess | |