Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZegzulka, Jiří
dc.contributor.authorŽídek, Martin
dc.date.accessioned2018-06-26T05:51:14Z
dc.date.available2018-06-26T05:51:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/127394
dc.descriptionSamostatná vázaná příloha se signaturou 201900031
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou optimalizace a inovativní metodou návrhu redlerových dopravníků a principem procesů průchodu překážky skrz materiál. Řeší se zde problematika návrhu redlerového dopravníku se zaměřením na návrh geometrie unašeče. Úvod této práce je zaměřen na historii, popis metody dopravy a základní výpočty a problematiku dopravy sypkého materiálu v těchto dopravnících. Dále jsou popsány následující metody simulačního vyhodnocování sypkých materiálu (DEM), deformační analýzy konečných prvků (FEM) a metody snímání obrazu pomoci vysokorychlostní kamery (PIV). Tyto metody byly použity při validaci simulačního modelu sypkého materiálu a k dosažení cílů této dizertační práce. DEM využívá znalosti mechanicko-fyzikálních vlastností sypkého materiálu. V laboratoři byly naměřeny všechny potřebné vlastnosti dopravovaných materiálu a byl určen vhodný zástupce pro simulace. Tento materiál byl před řešením vlastní problematiky této dizertační práce validován, pomoci výše uvedených metod a výsledky byly porovnávány s reálnými experimenty. Po ověření správnosti výsledků u zvoleného zástupce dopravovaného sypkého materiálu, byly vytvořeny simulace dopravy tohoto materiálu v redlerovém dopravníku. Pro tyto simulace bylo v DEM vytvořeno simulační prostředí s danými parametry a sady unašečů s různou geometrií, které byly vloženy do vytvořeného prostředí. Po simulačních výpočtech bylo provedeno vyhodnocení všech parametrů a vytvořeny charakteristiky určující unašeč a jeho geometrickou úpravu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky a uveden vědní přinos v této oblasti.cs
dc.description.abstractThis doctoral thesis deals with optimization issues, innovative method of Redler conveyors designing and processes principle of the obstacle passing through material. The problem of the Redler conveyor design with a focus on the design of the carrier geometry is solved here. The introduction of this work is focused on history, description of transport method, basic computations and problems of bulk material transport in these conveyors. Consequently are described following methods: Discrete Element Method (DEM), Deformation Analysis of Finite Elements (FEM) and Particle Image Velocimetry Method using high-speed camera (PIV). These methods were used to validate the simulation model of bulk material and to achieve the result of this thesis. The DEM method uses the knowledge of mechanical-physical properties of bulk material. All required properties of the conveyed material were measured in the laboratory and the suitable representative for simulations was determined. This material was validated before solving the issue of this thesis using the above mentioned methods and results were compared with real experiments. After verification of the results correctness of chosen conveyed bulk material representative, simulations of this material transport in the Redler conveyor were created. Simulation environment with given parameters and sets of carriers with different geometries were created in DEM and inserted into the created environment. After simulation computations were evaluated all parameters and created characteristics determining the carrier and its geometric layout. In conclusion of this thesis are summarized results and presented scientific contributions for this area.en
dc.format128 listů : ilustrace + 1 samostatná vázaná příloha + 1 DVD+R
dc.format.extent9785735 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectredlerový dopravníkcs
dc.subjectDEMcs
dc.subjectgeometriecs
dc.subjectunašečcs
dc.subjectmodelovánícs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectsypký materiálcs
dc.subjectredler conveyoren
dc.subjectDEMen
dc.subjectgeometryen
dc.subjectcarrieren
dc.subjectmodelingen
dc.subjectsimulationen
dc.subjectbulk materialen
dc.titleVybrané aplikace z modelování vlastností a procesů partikulárních hmot pomocí DEM: v aplikaci na redlerový dopravníkcs
dc.title.alternativeSpecial Applications of Property Modelling and Particulate Material Motion Using DEM Method: Application of Redler Conveyoren
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201900030
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeKul'ka, Josef
dc.contributor.refereeMarschalko, Marian
dc.contributor.refereeDospíva, Petr
dc.date.accepted2018-04-12
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní a manipulační technikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisZID085_FS_P2346_2301V001_2017
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam