Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHoryl, Petr
dc.contributor.authorMaršálek, Pavel
dc.date.accessioned2018-06-26T05:51:14Z
dc.date.available2018-06-26T05:51:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/127395
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá počítačovým modelováním náročných dynamických testů vlakových sedadel. V první části textu je provedena identifikace materiálových a stavových parametrů, které výrazně ovlivňují certifikační proces sedadel. Na základě zjištěných parametrů jsou realizovány příslušné materiálové testy, testy smykového tření a zejména návrh metodiky testování únosnosti svarových spojů. Dále je vytvořen detailní počítačový model dynamických testů, který je odladěn a ověřen pomocí výsledků získaných sérií laboratorních testů. Pozornost je věnována efektivnímu řešení úlohy a její škálovatelnosti na superpočítačích. V rámci práce jsou provedeny parametrické studie vlivu rozteče mezi řadami sedadel a analýza vlivu zrychlení na kritéria poranění cestujících charakterizující jejich bezpečnost. V závěru je navrženo zcela původní kombinované kritérium poranění, pomocí kterého lze posuzovat míru bezpečnosti mezi různými typy sedadel. Tato komplexní práce řeší problémy technické praxe, a to certifikace jednoho dálkového a dvou regionálních sedadel včetně implementace sklopného stolku. V rámci řešení problematiky práce jsou rovněž vytvořeny původní procedury objektivně vyhodnocující kritéria poranění získaná počítačovým modelováním dynamických testů.cs
dc.description.abstractThe subject of the dissertation thesis is computer modelling of demanding dynamic tests of railway seats. The identification of material and state factors that significantly affect the seat certification process is presented in the first chapter of the work. On the basis of the identified factors, the relevant material tests, shear friction tests, and especially spot weld tests are performed. Furthermore, the detailed computer model of dynamic tests is developed, debugged, and verified using the results of a series of laboratory tests. Attention is also paid to the efficient solution of the task and its scalability on supercomputers. In this work, the seat pitch and the acceleration influence on passengers safety are studied and analysed using the parametric studies. Finally, the original combined injury criterion is defined to measure the level of safety among many various seat types. This complex work solves problems of the technical practice, namely the certification of two regional and one long-distance seat, including the implementation of a foldable table. The validated procedures are developed to objectively evaluate the injury criteria obtained by computer modelling of dynamic tests.en
dc.format111 listů : ilustrace
dc.format.extent8275565 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmodelovánícs
dc.subjectdynamickýchcs
dc.subjecttestůcs
dc.subjectvlakovécs
dc.subjectsedadlocs
dc.subjectparamterycs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectkritériumcs
dc.subjectporaněnícs
dc.subjectcertifikacecs
dc.subjectintegritacs
dc.subjectrázcs
dc.subjectmodellingen
dc.subjectdynamicen
dc.subjecttesten
dc.subjectrailwayen
dc.subjectseaten
dc.subjectfactoren
dc.subjectFEMen
dc.subjectcriterionen
dc.subjectinjuryen
dc.subjectcertificationen
dc.subjectintegrityen
dc.subjectimpacten
dc.titleModelování a identifikace materiálových a stavových parametrů rychlých rázových dějůcs
dc.title.alternativeModelling and Identifying Material and State Factors of Dynamic Impact Processesen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature201800037
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeJančo, Roland
dc.contributor.refereeFlorian, Zdeněk
dc.contributor.refereeSapietová, Alžbeta
dc.date.accepted2018-03-14
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisMAW007_FS_P2346_3901V003_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam