dc.contributor.advisor | Trčka, Martin | |
dc.contributor.author | Kristek, Filip | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:04:31Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:04:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/128155 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je charakterizovat silniční a železniční tunely, určit jaké mimořádné události zde mohou nastat a jaká je pravděpodobnost jejich vzniku. Teoretická část se zabývá kategorizací tunelů a popisem řídicího systému. Součástí je také vysvětlení rychlé identifikace mimořádné události v tunelu, včetně vymezení rozhraní řídicí systém – operátor provozu/dispečer provozu. Jsou zde shrnuty veškeré aktuální předpisy související s bezpečností provozu. Dále je vypracována statistika všech mimořádných událostí, které se staly v určitém časovém úseku a zasahovala u nich minimálně jedna složka IZS. Praktická část se věnuje výpočtu pravděpodobnosti vzniku konkrétních mimořádných událostí v tunelech v ČR a Švédsku. Závěr hodnotí získané výsledky a porovnává je mezi sebou. | cs |
dc.description.abstract | The objective of this thesis is to characterize road and railway tunnels, determine which emergency situation may happen there and what is the probability of theirs occur. The theoretic part applies to categorization of tunnels and description of the control system. The explanation of the quick identification of the emergency situation in a tunnel, including delimitation of traffic control system -operator of the traffic/controller of the traffic, is also included in the theoretic part. All the current regulations related with the safety of the traffic are also summarized there. Next, there is the statistic of all emergency situations which happened in determined stretch of time, where there was at least one unit of IZS to intervene. The practical part applies to computation of the probability of the concrete emergency situations in the tunnels in the Czech Republic and Sweden. In conclusion, there are evaluated results of the calculations and also their comparasion. | en |
dc.format.extent | 3445311 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tunel | cs |
dc.subject | tunelová trouba | cs |
dc.subject | řídicí systém tunelu | cs |
dc.subject | mimořádná událost | cs |
dc.subject | pravděpodobnost vzniku | cs |
dc.subject | Tunnel | en |
dc.subject | tunnel oven | en |
dc.subject | control system of tunnel | en |
dc.subject | emergency situation | en |
dc.subject | probability of occurrence | en |
dc.title | Možnost vzniku požáru v silničních a železničních tunelech | cs |
dc.title.alternative | Possibility of fire in road and railway tunnels | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Thomitzek, Adam | |
dc.date.accepted | 2018-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | KRI0107_FBI_N3908_3908T006_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |