Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVěžníková, Hana
dc.contributor.authorPospíšil, Petr
dc.date.accessioned2018-06-26T08:05:05Z
dc.date.available2018-06-26T08:05:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/128269
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se věnuje problematice přepravy nebezpečných věcí v cisternách a především hodnocení nebezpečí v souvislosti s realizací těchto přeprav. Úvodní část obecně představuje význam současné silniční dopravy, definuje nebezpečné věci a látky dle platné legislativy, charakterizuje přepravy věcí v cisternách podle Evropské dohody ADR a zabývá se příčinami vzniku dopravních nehod a jejich následky. Na tuto část navazuje praktické představení vybraných druhů cisteren a modelování konkrétních typů havárií s nebezpečnými věcmi. Závěr práce vyhodnocuje výsledky provedených modelování a porovnává možné odlišnosti v závislosti na použitém softwaru. Cílem této práce je posoudit závažnost dopadů dopravních nehod cisteren přepravujících nebezpečné věci a případně navrhnout možná opatření pro jejich efektivní předcházení.cs
dc.description.abstractThe present master's thesis deals with carriage of dangerous goods in road tankers and in particular the assessment of danger related to implementation of such a carriage. The introductory part proposes general meaning of the contemporary road transport. Furthermore, dangerous goods and substances are defined pursuant to the valid legislature, transport of goods in road tankers is specified pursuant to the European Agreement ADR (European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road) as well as the introductory part deals with causes of accidents and their consequences. This part is followed by practical introduction of depicted types of tankers and model scenarios of particular types of accidents occurring with dangerous goods. In the conclusion of the study, results of the performed model scenarios are assessed and possible discrepancies are compared subject to the particular software used. The objective of the present study is to evaluate severity of impacts of accidents with road tankers transporting dangerous goods and propose possible measures implemented for their efficient prevention.en
dc.format.extent5093400 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnebezpečícs
dc.subjectpřeprava nebezpečných věcícs
dc.subjectsilniční přepravacs
dc.subjectcisternacs
dc.subjectdopravní nehodacs
dc.subjectpřeprava v cisternáchcs
dc.subjectmodelování haváriecs
dc.subjecthodnocení nebezpečícs
dc.subjectdangeren
dc.subjectcarriage of dangerous goodsen
dc.subjectroad transporten
dc.subjectroad tankeren
dc.subjectaccidenten
dc.subjecttank transport, model scenarios of accidentsen
dc.subjectdanger assessmenten
dc.titleHodnocení nebezpečí silniční přepravy nebezpečných věcí cisternamics
dc.title.alternativeThe danger assesment of dangerous goods road transport by tanken
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSikorová, Kateřina
dc.date.accepted2018-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department040 - Katedra bezpečnosti práce a procesůcs
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnostcs
dc.thesis.degree-branchBezpečnostní inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisPOS323_FBI_N3908_3908T002_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam