dc.contributor.advisor | Paleček, Josef | |
dc.contributor.author | Konečný, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:06:14Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:06:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/128407 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá rozborem vysokorychlostní železniční dopravy ve světě, ale také v České republice. Obsahem teoretické části je seznámení s historií nejvýznamnějších vysokorychlostních tratí ve světě, a také s historií vlaků vyšších rychlostí v České republice. V této části rovněž rozebírám výhody a nevýhody vysokorychlostních železnic. U systému Maglev se zabývám jeho zavěšením podvozku jak elektromagnetickým, tak elektrodynamickým. Dále, je také má bakalářská práce věnována perspektivě vysokorychlostní dopravy na železnici v Evropě a popisem lineárnímu motoru. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with highspeed rail transportation in the Czech republic and in the world. The introduction of the theoretical part is devoted to the history of the most important highspeed railways in the world and the history of czech faster trains. In this part I analysis advantages and disadvantages of the highspeed railways. The thesis is further about the perspective of highspeed transportation in Europe, linear engines. | en |
dc.format.extent | 5941650 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Železnice | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | VRT | cs |
dc.subject | Podvozek | cs |
dc.subject | Maglev | cs |
dc.subject | ICE | cs |
dc.subject | Pendolino | cs |
dc.subject | Railjet | cs |
dc.subject | AGV | cs |
dc.subject | TGV | cs |
dc.subject | Šinkansen | cs |
dc.subject | Lineární motor | cs |
dc.subject | Railway | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | high-speed train | en |
dc.subject | Maglev | en |
dc.subject | VRT | en |
dc.subject | Shinkansen | en |
dc.subject | Pendolino | en |
dc.subject | TGV | en |
dc.subject | Railjet | en |
dc.subject | linear engine | en |
dc.title | Vysokorychlostní železniční doprava | cs |
dc.title.alternative | High-speed rail transport | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kolář, Václav | |
dc.date.accepted | 2018-05-28 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KON0269_FEI_B2649_3907R001_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |