Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBilík, Petr
dc.contributor.authorKodytek, Pavel
dc.date.accessioned2018-06-26T08:07:17Z
dc.date.available2018-06-26T08:07:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/128513
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o různých metodách získání 3D projekce reálného světa pro účely strojového vidění. Konkrétně se jedná o algoritmy triangulace a stereometrie, tedy měření vzdálenosti pomocí vícebodového systému, a „Time of Flight“ kamer, které měří absolutní dobu letu světla k cíli a zpět. Na základě této vzdálenosti poté kamera vypočte skutečnou vzdálenost k předmětu. Součástí práce je i matematický rozbor spolu s navržením algoritmů pro jednotlivé úlohy, a hlubší porovnání výpočetních metod pro vyhodnocení stereometrických snímků. Praktické provedení je implementováno v grafickém vývojovém prostředí LabVIEW, jež je nazýváno programovacím jazykem typu G. Výsledky metod jsou následně srovnány podle vstupních kritérií a výpočetních časových komplexností.cs
dc.description.abstractThis thesis describes different methods which are used to acquire a 3D image projection of real word, with a main goal to use this image for a machine vision processing. Specifically, the thesis is about algorithms of triangulation, stereometry, that are based on a multipoint system, and a Time of Flight camera. Those cameras are specially designed to measure the time of traveling light to and from object, and later evaluate the real distance of the object in the space. Part of the thesis is dedicated to a mathematical model of the image processing used in computation algorithms of stereometry and triangulation, as well as a general theory of image processing. This is concluded with a deeper explanation of methods that are used for stereometry image processing. Practical part is created in development environment LabVIEW, that represent graphical programing or G language, and results of different methods are concluded based on the input arguments, and mathematically modeled complexity of evaluation process.en
dc.format.extent3784475 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectLabVIEWcs
dc.subjectTriangulacecs
dc.subjectStereometriecs
dc.subjectTime of Flight kameracs
dc.subjectReliéf terénucs
dc.subjectVzdálenost objektůcs
dc.subjectzpracování obrazucs
dc.subjectstrojové viděnícs
dc.subjectLabVIEWen
dc.subjectTriangulationen
dc.subjectStereometryen
dc.subjectTime of Flight Cameraen
dc.subjectTerrain Reliefen
dc.subjectDistance of Objectsen
dc.subjectmachine visionen
dc.subjectimage processingen
dc.titleImplementace metod snímání objektů ve 3D pro účely strojového viděnícs
dc.title.alternativeImplementation of Methods for 3D Object Detection for Machine Vision Purposesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŽídek, Jan
dc.date.accepted2018-06-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchŘídicí a informační systémycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKOD0018_FEI_N2649_2612T041_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam