dc.contributor.advisor | Bilík, Petr | |
dc.contributor.author | Kodytek, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:07:17Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:07:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/128513 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává o různých metodách získání 3D projekce reálného světa pro účely strojového vidění. Konkrétně se jedná o algoritmy triangulace a stereometrie, tedy měření vzdálenosti pomocí vícebodového systému, a „Time of Flight“ kamer, které měří absolutní dobu letu světla k cíli a zpět. Na základě této vzdálenosti poté kamera vypočte skutečnou vzdálenost k předmětu. Součástí práce je i matematický rozbor spolu s navržením algoritmů pro jednotlivé úlohy, a hlubší porovnání výpočetních metod pro vyhodnocení stereometrických snímků. Praktické provedení je implementováno v grafickém vývojovém prostředí LabVIEW, jež je nazýváno programovacím jazykem typu G. Výsledky metod jsou následně srovnány podle vstupních kritérií a výpočetních časových komplexností. | cs |
dc.description.abstract | This thesis describes different methods which are used to acquire a 3D image projection of real word, with a main goal to use this image for a machine vision processing. Specifically, the thesis is about algorithms of triangulation, stereometry, that are based on a multipoint system, and a Time of Flight camera. Those cameras are specially designed to measure the time of traveling light to and from object, and later evaluate the real distance of the object in the space. Part of the thesis is dedicated to a mathematical model of the image processing used in computation algorithms of stereometry and triangulation, as well as a general theory of image processing. This is concluded with a deeper explanation of methods that are used for stereometry image processing. Practical part is created in development environment LabVIEW, that represent graphical programing or G language, and results of different methods are concluded based on the input arguments, and mathematically modeled complexity of evaluation process. | en |
dc.format.extent | 3784475 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | LabVIEW | cs |
dc.subject | Triangulace | cs |
dc.subject | Stereometrie | cs |
dc.subject | Time of Flight kamera | cs |
dc.subject | Reliéf terénu | cs |
dc.subject | Vzdálenost objektů | cs |
dc.subject | zpracování obrazu | cs |
dc.subject | strojové vidění | cs |
dc.subject | LabVIEW | en |
dc.subject | Triangulation | en |
dc.subject | Stereometry | en |
dc.subject | Time of Flight Camera | en |
dc.subject | Terrain Relief | en |
dc.subject | Distance of Objects | en |
dc.subject | machine vision | en |
dc.subject | image processing | en |
dc.title | Implementace metod snímání objektů ve 3D pro účely strojového vidění | cs |
dc.title.alternative | Implementation of Methods for 3D Object Detection for Machine Vision Purposes | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Žídek, Jan | |
dc.date.accepted | 2018-06-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Řídicí a informační systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KOD0018_FEI_N2649_2612T041_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |