dc.contributor.advisor | Kukutschová, Jana | |
dc.contributor.author | Dědková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:09:43Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:09:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/128896 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with characterization of surfaces of brake pads for passenger’s cars before and after their testing on the brake dynamometer. Three types of brake pads - reference, modified with kaolin and modified with nanocomposite kaolin/TiO2 are analysed and compared. For their characterization, selected microscopic techniques are used, such as digital optical microscopy and scanning electron microscopy. The TIMA microscope was used to study the phase composition of the friction layer. The chemical and phase changes are best illustrated by the phase maps taken. The intermetallic phase of Fe-Cu oxide dominated the friction layer of all evaluated brake pads after testing, and its presence could be understood as the direct consequence of locally occurring temperatures above the melting point of the individual elements. | en |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o charakterizaci povrchů brzdových desek pro osobní automobily před a po jejich testování na brzdovém dynamometru. Jsou zde analyzovány a srovnány tři typy brzdových desek – referenční, modifikovaná kaolínem a modifikovaná nanokompozitem kaolín/TiO2. Pro jejich charakterizaci jsou použity vybrané mikroskopické techniky, kterými jsou digitální optická mikroskopie a skenovací elektronová mikroskopie. Pro studium fázového složení frikční vrstvy byl použit mikroskop TIMA. Chemické a fázové změny nejlépe ilustrují pořízené fázové mapy. Intermetalická fáze Fe-Cu-oxid dominovala frikční vrstvě všech hodnocených desek po testování, přičemž lze její přítomnost chápat jako přímý důsledek lokálně se vyskytujících se teplot vyšších než je teplota tání jednotlivých složek. | cs |
dc.format.extent | 12219333 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Brake pads | en |
dc.subject | friction | en |
dc.subject | friction layer | en |
dc.subject | microscopy | en |
dc.subject | SEM-EDX. | en |
dc.subject | Brzdové desky | cs |
dc.subject | tření | cs |
dc.subject | frikční vrstva | cs |
dc.subject | mikroskopie | cs |
dc.subject | SEM-EDX. | cs |
dc.title | Microscopic evaluation of chemical and morphological changes in automotive brake materials in relation to friction process | en |
dc.title.alternative | Mikroskopické hodnocení chemických a morfologických změn v materiálech pro automobilové brzdy ve vztahu k frikčnímu procesu | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Gialanella, Stefano | |
dc.date.accepted | 2018-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Progresivní technické materiály | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | DED0024_FMMI_N3923_3911T036_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |