dc.contributor.advisor | Fabík, Richard | |
dc.contributor.author | Folta, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:10:07Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:10:07Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/128994 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá navržením nového tvaru kalibru a následným matematickým modelováním založeným na MKP. Celkem bylo navrženo a nasimulováno šestnáct variant průchodu provalku, ze kterých byly získány vstupní data pro plánovaný experiment DOE. Následně bylo DOE vyhodnoceno pro námi sledované odezvy. Mezi sledované odezvy patří plocha provalku na výstupní rovině v oblasti pásma deformace, válcovací síla, intenzita deformace uvnitř válcovaného polotovaru a intenzita deformace u nákružku a lomové kritérium u dna kalibru a u nákružku. Vstupní polotovar pro simulace je z materiálu chromvanadové oceli 58CrV4. Závěrem práce je provozní doporučení pro návrh optimálního nastavení nového tvaru kalibru. | cs |
dc.description.abstract | This thesis is follow up with the design of a new shape of groove and subsequent mathematical modeling based on FEM. A total of sixteen variants of the billet passage were proposed and simulated, from which the input data for the DOE planned experiment were obtained. Subsequently, the DOE was evaluated for our responses. The observed responses include the area of the billet on the exit plane in the region of the deformation zone, the rolling force, the effective strain inside the rolled billet and the effective strain of the collar, and the fracture criterion at the bottom of the groove and of the collar. The input billet for simulation is made of chromium-vanadium steel 58CrV4. The end of the thesis is the operational recommendation for designing the optimal setting of the new groove shape. | en |
dc.format.extent | 7433910 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | plánovaný experiment | cs |
dc.subject | kalibrace | cs |
dc.subject | finite element method | en |
dc.subject | design of experiments | en |
dc.subject | roll pass design | en |
dc.title | Optimalizace úběrového plánu při válcování sochorů v přípravném pořadí Středojemné válcovny s využitím matematického modelování | cs |
dc.title.alternative | Roll pass design optimization during rolling of billets at the medium and fine section mill using mathematical modeling | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Mališ, Michael | |
dc.date.accepted | 2018-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství | cs |
dc.description.department | 633 - Katedra tváření materiálu | cs |
dc.contributor.consultant | Kubina, Tomáš | |
dc.thesis.degree-program | Metalurgické inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Moderní metalurgické technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | FOL0075_FMMI_N2109_2109T038_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |