dc.contributor.advisor | Fusek, Martin | |
dc.contributor.author | Šotola, Martin | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:22Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129429 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá provedením pevnostních analýz a optimalizací designového
rámu Buggy D1. Návrh nosného rámu vychází ze spolupráce s Univerzitou Tomáše Bati
ve Zlíně. Analýzy se skládají ze čtyř částí, a to modální analýzy, kontroly torzních tuhostí,
pevnostní výpočty namáhání dynamickým ohybem a pevnostní výpočty při jízdních
režimech, brzdění a průjezdem zatáčkou.
Cílem práce je zkontrolovat model původního nosného rámu pomocí analýz a následně rám
optimalizovat, dokud nejsou splněna kritéria stanovená u jednotlivých analýz. Výsledný
optimalizovaný rám byl porovnán s výchozím rámem pro posouzení vlivu změn.
Jednotlivé analýzy jsou vypočteny numericky, a to metodou konečných prvků (MKP),
za pomoci softwaru MSC Patran / Nastran 2017.1. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis deals with performing strength analyses and optimization of design frame
of buggy D1. Draft of supporting frame is based of cooperation with Tomas Bata University
in Zlín. Analyses are consist of four parts, modal analysis, check of torsional stiffness,
analysis by strained dynamic bending, strength analyses in driving modes, braking
and cornering.
Target of this thesis is check original concept of supporting frame through analyses and then
frame optimize, until criteria established by each analyses are not met. Final optimized frame
has been compared with default frame for reviewing effects of changes.
Individual analyses are calculated numerically using the finite elements method (FEM),
using software MSC Patran / Nastran 2017.1. | en |
dc.format.extent | 12662856 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nosný rám | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | torzní tuhost | cs |
dc.subject | pevnostní výpočet | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | Buggy | cs |
dc.subject | Support frame | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | Torsional Stiffness | en |
dc.subject | Strength Analysis | en |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Buggy | en |
dc.title | Analýza rámu Buggy D1 | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Frame of the Buggy D1 | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Podešva, Jiří | |
dc.date.accepted | 2018-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SOT0036_FS_B2341_3901R003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |