Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFusek, Martin
dc.contributor.authorRybanský, David
dc.date.accessioned2018-06-26T08:13:23Z
dc.date.available2018-06-26T08:13:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/129430
dc.description.abstractRYBANSKÝ, D. Analýza rámu Buggy D2: bakalářská práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní, Katedra aplikované mechaniky, 2018, 69 s. Vedoucí práce: Ing. Martin Fusek, Ph.D. Bakalářská práce se zabývá analýzou a následnou optimalizací ocelového rámu Buggy D2 pomocí metody konečných prvků. V úvodu jsou vysvětleny pojmy jako rám, karoserie. Dále je popsán princip výpočtů pomocí metody konečných prvků. Výpočtová analýza původního návrhu se skládá ze tří částí, a to modální analýzy, výpočtu torzní tuhosti a namáhání dynamickým ohybem. Z výsledků jednotlivých výpočtů byla provedena optimalizace rámu tak, aby vyhovoval daným požadavkům. Na optimalizovaném rámu byly navíc provedeny analýzy simulující stav namáhání ve dvou jízdních režimech, a to brzdění a průjezd zatáčkou. Analýzy metodou konečných prvků byla provedena v programu MSC Patran / Nastran 2017.1.cs
dc.description.abstractRYBANSKÝ, D. Analysis of the Frame of the Buggy D2: Bachelor Thesis. Ostrava VŠBTechnical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Applied Mechanics,2018, 69 p. Thesis head: Ing. Martin Fusek, Ph.D. Bachelor thesis deals with analysis and optimalization of steel frame of Buggy D2 by finite element method. The introducting part include terms such as frame and car body. Futhermore, the principe of calculations is described according to the finite element method. Analysis of design frame is consist of three parts, modal analysis, calculation of torsional stiffness and analysis by strained dynamic bending. From results of individual calculations the optimalitation of frame was made in order to comply certain requirements. On addition the optimalized frame was analyzed by states of loading in two modes, braking and cornering. Analyses were made using software MSC Patran / Nastran 2017.1, using finite element method.en
dc.format.extent8615515 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectanalýzács
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectrámcs
dc.subjectbuginacs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectanalysisen
dc.subjectoptimalizationen
dc.subjectframeen
dc.subjectbuggyen
dc.subjectFEMen
dc.titleAnalýza rámu Buggy D2cs
dc.title.alternativeAnalysis of the Frame of the Buggy D2en
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeŠofer, Michal
dc.date.accepted2018-06-11
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisRYB0077_FS_B2341_3901R003_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam