dc.contributor.advisor | Fusek, Martin | |
dc.contributor.author | Rybanský, David | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:23Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:23Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129430 | |
dc.description.abstract | RYBANSKÝ, D. Analýza rámu Buggy D2: bakalářská práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní, Katedra aplikované mechaniky, 2018, 69 s. Vedoucí práce: Ing. Martin Fusek, Ph.D.
Bakalářská práce se zabývá analýzou a následnou optimalizací ocelového rámu Buggy D2 pomocí metody konečných prvků. V úvodu jsou vysvětleny pojmy jako rám, karoserie. Dále je popsán princip výpočtů pomocí metody konečných prvků. Výpočtová analýza původního návrhu se skládá ze tří částí, a to modální analýzy, výpočtu torzní tuhosti a namáhání dynamickým ohybem. Z výsledků jednotlivých výpočtů byla provedena optimalizace rámu tak, aby vyhovoval daným požadavkům. Na optimalizovaném rámu byly navíc provedeny analýzy simulující stav namáhání ve dvou jízdních režimech, a to brzdění a průjezd zatáčkou. Analýzy metodou konečných prvků byla provedena v programu MSC Patran / Nastran 2017.1. | cs |
dc.description.abstract | RYBANSKÝ, D. Analysis of the Frame of the Buggy D2: Bachelor Thesis. Ostrava VŠBTechnical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Applied Mechanics,2018, 69 p. Thesis head: Ing. Martin Fusek, Ph.D.
Bachelor thesis deals with analysis and optimalization of steel frame of Buggy D2 by finite element method. The introducting part include terms such as frame and car body. Futhermore, the principe of calculations is described according to the finite element method. Analysis of design frame is consist of three parts, modal analysis, calculation of torsional stiffness and analysis by strained dynamic bending. From results of individual calculations the optimalitation of frame was made in order to comply certain requirements. On addition the optimalized frame was analyzed by states of loading in two modes, braking and cornering. Analyses were made using software MSC Patran / Nastran 2017.1, using finite element method. | en |
dc.format.extent | 8615515 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | analýzá | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | rám | cs |
dc.subject | bugina | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | optimalization | en |
dc.subject | frame | en |
dc.subject | buggy | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.title | Analýza rámu Buggy D2 | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Frame of the Buggy D2 | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šofer, Michal | |
dc.date.accepted | 2018-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | RYB0077_FS_B2341_3901R003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |