dc.contributor.advisor | Przeczková, Jana | |
dc.contributor.author | Prejda, Václav | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:27Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129448 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá stanovením limitního zatížení nápravy automobilu Toyota MR2. Nejprve byl zjišťován Youngův modul pryže experimentem a poté ověřován analýzou. Postupně byly analyzovány potřebné díly nápravy automobilu, kterými byly tyče příčného uložení, těhlice vozidla a tyč podélného uložení. Největší důraz byl kladen na analýzu podélného uložení a také na analýzu celkové sestavy zavěšení kola. U podélného zavěšení byla zjišťována kritická síla, při které dojde ke ztrátě stability. U analýzy celkové sestavy byla prováděna celková pevnostní analýza. Výpočet byl prováděn v softwaru Ansys Workbench 18.2. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the limitation of the axle load of the Toyota MR2. At first, Young's modulus was determined by the experiment and subsequently verified by the analysis. Gradually, the necessary parts of the car were analyzed, such as the transverse rod, the longitudinal bars and the knuckle. The greatest emphasis was placed on the analysis of the transverse rod and also on the analysis of the overall wheel suspension assembly. The critical buckling force was found in the transvers suspension. The strength analysis was performed for the assembly. The calculation was performed in Ansys Workbench 18.2 software. | en |
dc.format.extent | 1412904 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Těhlice | cs |
dc.subject | vzpěr | cs |
dc.subject | limitní zatížení | cs |
dc.subject | pevnostní analýza | cs |
dc.subject | Knuckle | en |
dc.subject | buckling | en |
dc.subject | limit load | en |
dc.subject | strength analysis | en |
dc.title | Stanovení limitního zatížení nápravy sportovního auta při havárii | cs |
dc.title.alternative | The Definition of Limit Load On the Suspension System of the Sport Car In Accident | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Bartecký, Matěj | |
dc.date.accepted | 2018-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | PRE0073_FS_B2341_3901R003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |