dc.contributor.advisor | Hapla, Tomáš | |
dc.contributor.author | Duda, Martin | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:29Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:29Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129452 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu vzduchotechnického kanálu v kolejovém vozidle situovaného centrálně ve střešní části vozu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na obecnou teorii proudění vzdušin, funkci klimatizace a normy, dále možnosti tvarů a řešení z již existujících kolejových vozidel. V poslední části se nacházejí používané materiály kanálů. Praktická část nejprve obsahuje návrh sekce zvané K1 a její možné varianty následované popisem výsledné konstrukce s pevnostním výpočtem šroubových spojů a pevnostní analýzou metodou konečných prvků. Další část obsahuje celkový popis konstrukčního návrhu sekce zvané S1, jako spoj sekce K1 a otvoru v hrubé stavbě vozu. Poslední část je věnována spojům s ohledem na vzduchotěsnost a fixační spoj jednotlivých sekcí. K diplomové práci je vyhotovena a přiložena výkresová dokumentace. | cs |
dc.description.abstract | Diploma thesis contains the structural design of air duct in rail vehicle situated centrally in the roof section. The theoretical part of diploma thesis focuses on general air flow theory, air conditioning function and norms, shapes possibilities and solutions from existing rail vehicles. Last section contains the most using duct materials. The practical part first includes design of the section called K1 and its design variants followed by description of resulting construction with strenght calculation of the screw connection and strenght analysis using the finite element method. Next part contains full description of design of the section called S1, as a connection between section K1 and the hole in the roof part. Last part is devoted to airtight connections and fixation connection of the individual sections. Drawing documentation is also enclosed with the thesis. | en |
dc.format.extent | 7310298 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | kolejové vozidlo | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | vzduchotechnický kanál | cs |
dc.subject | klimatizace | cs |
dc.subject | rail vehicle | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | air duct | en |
dc.subject | air conditioning | en |
dc.title | Návrh vzduchotechnického kanálu v kolejovém vozidle | cs |
dc.title.alternative | Design of Air Duct in Rail Vehicle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Slaný, Pavel | |
dc.date.accepted | 2018-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra výrobních strojů a konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | DUD0067_FS_N2301_3909T001_20_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |