dc.contributor.advisor | Podešva, Jiří | |
dc.contributor.author | Šťastný, Dominik | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:32Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129466 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá analýzou mechanismu přední nápravy vozidla z hlediska kinematiky řízeni. Postup řešení spočívá ve vytvoření vhodných geometrických rovnic a následného matematického modelu, na kterém je možné sledovat chování mechanismu při pohybu volantem. Použitím vhodných optimalizačních metod hledám vhodné rozměry částí řízení, abych dosáhl výsledku, kdy se prodloužené osy zatáčejících kol setkají nejlépe v jednom bodě, který se nachází na prodloužené ose zadní nápravy. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the front axle mechanism analysis of the vehicle from the point of view of the kinematics of control. The solution is based on the creation of suitable geometric equations and a subsequent mathematical model on which to monitor the behavior of the mechanism when moving the steering wheel. Using suitable optimization methods, I search for the appropriate dimensions of the steering parts to achieve the result that the extended axes of the turntables meet at best at one point located on the extended axle of the rear axle. | en |
dc.format.extent | 2565272 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | řízení | cs |
dc.subject | přední náprava | cs |
dc.subject | kinematika řízení | cs |
dc.subject | analýza mechanismu | cs |
dc.subject | optimalizace mechanismu | cs |
dc.subject | Ackermannova geometrie | cs |
dc.subject | lichoběžníková náprava | cs |
dc.subject | klikový mechanismus | cs |
dc.subject | steering | en |
dc.subject | front axle | en |
dc.subject | steering kinematics | en |
dc.subject | mechanism analysis | en |
dc.subject | optimization of the mechanism | en |
dc.subject | Ackermann geometry | en |
dc.subject | trapezoidal axle | en |
dc.subject | crank mechanism | en |
dc.title | Analýza mechanismu přední nápravy vozidla z hlediska kinematiky řízení | cs |
dc.title.alternative | The Front Axle Mechanism Analysis From the Kinematic Point of View | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Bilošová, Alena | |
dc.date.accepted | 2018-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | STA0399_FS_B2341_3901R003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |