dc.contributor.advisor | Šofer, Michal | |
dc.contributor.author | Helštýn, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:35Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129477 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se věnuje návrhu optimalizace zadní zábrany proti podjetí s využitím konečnoprvkového modelování. Práce obsahuje srovnání aktuálního provedení zábrany s Předpisem č. 58, Přílohy 57, Dohody o přijetí jednotných technických pravidel pro kolová vozidla. Jedním z bodů práce bylo provedení simulací zatěžování zábrany pro pozdější srovnání výsledků s daty naměřenými během experimentu provedeného firmou TATRA TRUCKS a.s. Pro zohlednění plasticity odpovídajících materiálů v simulacích byly provedeny tahové zkoušky. Posledním bodem práce je návrh konstrukčních úprav zábrany z hlediska jejího odlehčení. | cs |
dc.description.abstract | This thesis describes the optimisation design of rear underrun protection using Final Element Method (FEM) modelling. The work compares actual design of the rear underrun protection with the Regulation no. 58, Attachment 57, Agreements on the adoption of uniform technical rules for wheeled vehicles. One of the thesis’ goals is to perform the FEM simulation of loading of the rear underrun protection in order to compare the results with deformation data obtained from an experiment conducted by TATRA TRUCKS Company. Stress-strain tests were performed to account for the influence of materials plasticity. Finally, the thesis suggests construction adjustments to lower the weight of the rear underrun protection. | en |
dc.format.extent | 2389719 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zadní zábrana proti podjetí, plasticita, tahové zkoušky, multilineární, bilineární, experiment, MKP, váha, optimalizace | cs |
dc.subject | Rear underrun protection, plasticity, stress-strain test, multilinear, bilinear, FEM, weight, optimisation. | en |
dc.title | Návrh zadní zábrany proti podjetí na rámu vozidel Tatra | cs |
dc.title.alternative | Design of the Rear Underrun Protection for Tatra Truck Frame | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2018-06-13 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HEL0046_FS_N2301_3901T003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |