Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠofer, Michal
dc.contributor.authorHelštýn, Jaroslav
dc.date.accessioned2018-06-26T08:13:35Z
dc.date.available2018-06-26T08:13:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/129477
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se věnuje návrhu optimalizace zadní zábrany proti podjetí s využitím konečnoprvkového modelování. Práce obsahuje srovnání aktuálního provedení zábrany s Předpisem č. 58, Přílohy 57, Dohody o přijetí jednotných technických pravidel pro kolová vozidla. Jedním z bodů práce bylo provedení simulací zatěžování zábrany pro pozdější srovnání výsledků s daty naměřenými během experimentu provedeného firmou TATRA TRUCKS a.s. Pro zohlednění plasticity odpovídajících materiálů v simulacích byly provedeny tahové zkoušky. Posledním bodem práce je návrh konstrukčních úprav zábrany z hlediska jejího odlehčení.cs
dc.description.abstractThis thesis describes the optimisation design of rear underrun protection using Final Element Method (FEM) modelling. The work compares actual design of the rear underrun protection with the Regulation no. 58, Attachment 57, Agreements on the adoption of uniform technical rules for wheeled vehicles. One of the thesis’ goals is to perform the FEM simulation of loading of the rear underrun protection in order to compare the results with deformation data obtained from an experiment conducted by TATRA TRUCKS Company. Stress-strain tests were performed to account for the influence of materials plasticity. Finally, the thesis suggests construction adjustments to lower the weight of the rear underrun protection.en
dc.format.extent2389719 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectZadní zábrana proti podjetí, plasticita, tahové zkoušky, multilineární, bilineární, experiment, MKP, váha, optimalizacecs
dc.subjectRear underrun protection, plasticity, stress-strain test, multilinear, bilinear, FEM, weight, optimisation.en
dc.titleNávrh zadní zábrany proti podjetí na rámu vozidel Tatracs
dc.title.alternativeDesign of the Rear Underrun Protection for Tatra Truck Frameen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePoruba, Zdeněk
dc.date.accepted2018-06-13
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHEL0046_FS_N2301_3901T003_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam